شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید ضمن تاکید بر لزوم نگاه یکسان و ملی مسئولان نسبت به آحاد ملت، برخورداری مسئولان از این نگاه را “مایه وحدت و امنیت پایدار” و “موجب عزت و سربلندی نظام اسلامی و کشور” دانستند.

امام جمعه اهل سنت زاهدان در مراسم این هفته نماز جمعه (28 شهریور 1393 / 23 ذی القعده 1435)، که استاندار محترم سیستان و بلوچستان و نیز مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت حضور داشتند، ضمن عرض خیرمقدم خدمت این میهمانان، مهندس علی اوسط هاشمی را “استانداری مردمی” توصیف کردند و گفتند: جناب مهندس هاشمی، استاندار محترم سیستان و بلوچستان، فردی مردمی و از مدیران توانمند کشور هستند. ایشان مدیری هستند که بین آحاد مردم و گرایش‎های مختلف و اقوام و مذاهب تفاوتی قایل نیستند. ایشان از سیاستمداران بسیار توانا هستند که نگاه ملی دارند.
خطیب جمعه اهل سنت زاهدان در ادامه افزودند: داشتن نگاه ملی، به ویژه برای دولتمردان و مسئولین امر، بسیار مهم و حیاتی است. سیاستمداران یک مملکت زمانی می توانند موفق باشند که نگاه و دید ملی داشته باشند. نگاه الله تعالی به همه مخلوقاتش مانند نگاه سرپرست یک خانواده به عیال و خانواده اش می باشد؛ همانطور که یک فرد به فرزندانش، که دارای سلایق مختلف هستند، نگاه مساوی و پدری دارد. لذا دولتمردان نیز باید بنا بر حدیث «تخلقوا بأخلاق الله» به همه مردم، که دارای سلایق و تفکرات مختلف هستند، نگاه یکسان و مساوی داشته باشند.
ایشان خاطرنشان کردند: نگاه مساوی و یکسان به آحاد ملت به پایداری نظام و تقویت هر سیستم حکومتی می انجامد. نظام جمهوری اسلامی نیز یک نظام مردمی و برخواسته از آرای مردم است. لذا از مسئولین نظام نیز که منتخب مردم هستند، انتظار می رود که نگاه یکسان به مردم داشته باشند.
مولانا عبدالحمید با بیان اینکه «الحمدلله نگاه یکسان به مردم در دولت فعلی بیش از گذشته تقویت شده است» اظهار داشتند: هم استاندار محترم سیستان و بلوچستان، که نماینده عالی دولت در منطقه هستند، و هم ریاست محترم جمهور و اکثر همکاران ایشان نگاه وسیع و ملی دارند. نگاه ملی نگاهی است که مورد رضایت پروردگار بوده و این نگاه مایه امنیت پایدار، وحدت و اخوت پایدار و مایه عزت و سربلندی کشور و نظام است.
امام جمعه اهل سنت زاهدان از وجود چنین استانداری در استان سیستان و بلوچستان ابراز خرسندی نموده و گفتند: ما خوشحالیم که در استان سیستان و بلوچستان چنین استاندار باتدبیری داریم. استان سیستان و بلوچستان با کشورهایی هم مرز است که در آن کشورها مشکلاتی وجود دارد. همچنین این استان متشکل از اقوام و مذاهبی است که قرون متمادی در کنار یکدیگر برادروار زندگی کرده اند، اما در بین هر دو طرف افرادی هستند که برای رسیدن به منافع خویش می خواهند احساسات مردم را تحریک کنند. البته مردم استان مردم فهیمی هستند و مدیریت استان نیز انسان هوشیاری است.
مدیر دارالعلوم زاهدان حضور استاندار در مراسم نماز عید سعید فطر و نماز جمعه اهل سنت زاهدان را “نشانه مردمی بودن” ایشان دانستند و خاطرنشان کردند: حضور ایشان در مراسم نماز عید و نماز جمعه نشانه این است که ایشان فردی مردمی هستند و همین انتظار از سایر دولتمردان است که مردم‎شان را دریابند و مردمی زندگی کرده و برای مردم فکر کنند.

موضوع استخدام و رسیدگی به شناسنامه ها را شخص استاندار مدیریت کنند
شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید در ادامه سخنانشان دو انتظار را در محضر استاندار محترم سیستان و بلوچستان مطرح کردند و گفتند: دو انتظار از استاندار محترم داریم. اول اینکه موضوع بررسی شناسنامه ها را خود ایشان مدیریت کنند. با توجه به مرزی بودن استان و صدور برخی شناسنامه های جعلی، برخی افراد در مورد شناسنامه با مشکلاتی مواجه شده اند. برخی از این افراد را ما می شناسیم که صدها سال در این استان زندگی کرده و اجداد آنها در مبارزه با انگلیس شرکت داشته اند، اما بنا به دلائلی شناسنامه ندارند و یا در رژیم سابق شرایطی بوده که افراد شناسنامه نگرفته اند. لذا از استاندار محترم می خواهیم که خودِ ایشان این موضوع را مدیریت کنند تا به موضوع کسانی که ممنوع الخدمات یا مشکوک التابعة قرار گرفته اند رسیدگی شود و افرادی که ایرانی الاصل هستند در روند بررسی شناسنامه های جعلی مورد اذیت و آزار قرار نگیرند.
خطیب جمعه اهل سنت زاهدان افزودند: درخواست دوم ما از استاندار محترم آن است که امور استخدامی و مشارکت اقوام و مذاهب در واگذاری مسئولیت‎ها را، که در گذشته دغدغه هایی در این مورد وجود داشته است، نیز خودِ ایشان مدیریت کنند تا اینکه استخدام‎ها در بین همه اقوام، که با یکدیگر برادرند، به صورت عادلانه و مطابق رضای پروردگار انجام گیرد.
ایشان در ادامه خاطرنشان کردند: تحکیم وحدت و انسجام از آرزوهای بزرگ همه ماست. ما آرزو داریم که دشمنان اسلام و جمهوری اسلامی ایران در برنامه های تفرقه افکنانه خودشان موفق نشوند و این برادری بیش از پیش مستحکم شود. ما امیدواریم که امنیت مرزها برقرار شود و از همه مردم درخواست دارم که از هیچ کوششی در جهت ایجاد امنیت مرزها و امنیت منطقه دریغ نورزند، زیرا وحدت ملی و امنیت پایدار موجب توسعه استان و پیشرفت دین و دنیای ما خواهد شد.

بانک‎ها سعی کنند مسایل خود را با شرایط اسلامی تطبیق دهند
مولانا عبدالحمید در بخش دیگری از سخنانشان با توجه به حضور مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت، مطالبی نیز پیرامون موضوع بانکداری اسلامی ایراد کردند و فرمودند: پایبندی مردم به مسایل اسلامی و فقهی از جمله دلایلی است که مردم استان تاکنون نتوانسته اند به طور کامل از تسهیلات بانکی استفاده نمایند. مردم این دغدغه را دارند که مبادا گرفتار گناه شوند.
ایشان اظهار داشتند: اما الحمدلله اخیرا ما شاهد تغییراتی در بانک‎ها هستیم که می کوشند تا شرایط اسلامی را رعایت کنند. با توجه به اینکه نظام ما نظامی اسلامی است لذا شایسته است که بانک‎ها سعی کنند تا حتی الامکان مسایل خودشان را با شرایط اسلامی تطبیق دهند و الحمدلله بانک رسالت در این زمینه و در پرداخت وام‎های قرض الحسنه، حتی بدون دریافت کارمزد، از سایر بانک‎ها پیش قدم بوده است.
مولانا عبدالحمید سرمایه گذاری در زمینه تولیدات صنعتی و سنتی و ایجاد کار و اشتغال را از موارد بسیار مهم در استان سیستان و بلوچستان عنوان کردند که باید مورد توجه قرار گیرند.

امام جمعه اهل سنت زاهدان در پایان با اشاره به هفته دفاع مقدس، ضمن گرامیداشت و تبریک این هفته به نیروهای مسلح و همه ملت ایران، از رشادت‎های نیروهای مسلح و تمام کسانی که در مسیر دفاع از تمامیت ارضی کشور و میهن اسلامی ایران قربانی داده اند تقدیر و تشکر نمودند.

چاپ

989 بازدید

منتشر شده در تاریخ : 28 شهریور, 1393


تمامی حقوق طرح برای پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید محفوظ است. Copyright ©