مولانا عبدالحمید در خطبه‌های جمعه زاهدان:

تسلیم شدن در مقابل اوامر الهی عین تقواست

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در خطبه جمعه 18 تیر 1395 زاهدان، «تسلیم شدن در مقابل دستورات الهی» را عین تقوا برشمردند و بر رعایت حقوق خداوند و بندگان تأکید کردند.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام جمعه اهل‌سنت زاهدان، مولانا عبدالحمید با اشاره به اهمیت رعایت حقوق الله و حقوق الناس در جمع نمازگزاران زاهدانی ابراز داشتند: برنامه‌های دین اسلام برای آن است تا ما در مقابل فرامین الهی تسلیم باشیم. همه‌ی ما باید در مقابل اوامر الهی سر تسلیم خم کنیم؛ تقوا همین است.
ایشان افزودند: نباید حق خدا را ضایع کنیم و نه حق بندگان خدا را. حتی حقوق حیوانات را باید رعایت کنیم و بر هیچ کس ظلمی از طرف ما صورت نگیرد. حلال‌خوار باشیم و زندگی سالم داشته باشیم.
مدیر دارالعلوم زاهدان خاطرنشان کردند: در قرآن مجید آمده است که یهودیان و مسیحیان مدعی بودند بهشت مال آنان است، اما خداوند تاکید می‌فرماید که بهشت متعلق به کسانی‌ست که تسلیم پروردگار باشند. بهشت به کسانی می‌رسد که با مال و جان و آبروی مردم بازی نمی‌کنند.
ایشان ادامه دادند: الله تعالی زندگی سالمی به ما عطا فرموده است، پس سالم زندگی کنیم و طوری زندگی خود را بگذرانیم که دیگران هم در آسایش و امنیت باشند. از ما به دیگران خیر و نیکی برسد و موجب سلب آسایش و امنیت دیگران نباشیم. فقط با دشمنان متجاوز و محارب سخت باشیم.
حضرت شیخ‌الاسلام تأکید کردند: باید با احساس مسئولیت زندگی کنیم و همیشه با خدا باشیم و در راه او برای هر نوع فداکاری آماده باشیم. در این صورت خداوند عاقبت ما را به‌ خیر خواهد فرمود.
مولانا عبدالحمید در پایان با اشاره به نزدیک شدن کنکور سراسری، دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب را «امید جامعه» دانستند و برای آنان آرزوی موفقیت کردند.

چاپ

1997 بازدید

منتشر شده در تاریخ : 18 تیر, 1395


تمامی حقوق طرح برای پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید محفوظ است. Copyright ©