مولانا عبدالحمید در خطبه‌های نماز جمعه اهل‌سنت زاهدان:

دین و فرهنگ اسلام پیشرفته‌ترین دین و فرهنگ است

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید دین اسلام را دارای پیشرفته‌ترین فرهنگ و تمدن دانستند که عمل به تعالیم آن سعادت دنیا و آخرت بشر را تضمین می‌کند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی “سنی‌آن‌لاین”، امام جمعه اهل‌سنت زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه 15 آبان 1394 (23 محرم 1437) از «دین» به عنوان بزرگترین نعمت الهی یاد کردند و گفتند: نعمت‌های الله تعالی بر بندگان بسیار زیاد است. اما دین، بزرگترین و زیباترین نعمت الهی است که انسان را به خدا می‌رساند و او را محبوب پروردگار می‌گرداند.
ایشان در ادامه افزودند: دین چنان نعمتی باارزشی است که انبیا، به عنوان مقرب‌ترین بندگان، برای آن قربانی شدند و سختی‌های بسیار زیادی را متحمل گردیدند. صحابه به‌‌خاطر حفاظت از دین سختی‌های هجرت را تحمل کردند. حضرت عمر، حضرت عثمان، حضرت علی، حضرت حسین و بسیاری دیگر از صحابه – رضی‌الله‌عنهم اجمعین- جان‌شان را فدای دین کردند.
خطیب جمعه اهل‌سنت زاهدان دین اسلام را «پیشرفته‌ترین دین» توصیف کردند و گفتند: دین، برنامۀ خدا و رسول برای زندگی بشر است و دین اسلام پیشرفته‌ترین دین، و فرهنگ و تمدن اسلامی پیشرفته‌ترین فرهنگ و تمدن است. دین اسلام و فرهنگ اسلامی، بر خلاف سایر فرهنگ‌ها و تمدن‌ها، توسط کارشناسان دنیا طراحی و پایه‌ریزی نشده است، بلکه از سوی خداوند متعال برنامه‌ریزی و فرستاده شده است.
مدیریت دارالعلوم زاهدان اظهار داشتند: ما از طریق تعالیم شریعت اسلام می‌توانیم به تزکیه درون و بیرون برسیم و خود را با اخلاق و صفات زیبا آراسته نماییم. اما افسوس که مسلمانان امروزی با وجود داشتن چنین دین و شریعتی، باز هم سرگردان و نگران‌اند، درحالی‌که اگر مسلمانان شیفتۀ دین باشند و بر مسیر دستورات دین حرکت کنند تمام مشکلات‌شان حل می‌شود. مسلمانان صاحب دین و تمدنی هستند که اگر بدان عامل باشند، می‌توانند تمام بشریت را نجات دهند.
ایشان در ادامه به جایگاه و نقش ایمان در زندگی اشاره کردند و گفتند: ریشه‌های درخت ایمان در اعماق دل‌هاست. جایگاه و اهمیت ایمان چنان بالاست که قرآن کریم می‌فرماید اگر تمام دنیا و دو برابر آن پر از طلا باشد، در روز قیامت کافر حاضر است همه آن را بپردازد و در مقابل بتواند در گروه مؤمنین قرار گرفته و از عذاب الهی نجات یابد. اما جای افسوس است که مسلمانی که از نعمت ایمان برخوردار است، ایمان‌اش را در مقابل منافع دنیوی می‌فروشد و یا برای جلب رضایت دیگران آن را از دست می‌دهد.
مولانا عبدالحمید «دوری از دین» را دلیل مشکلات جهان اسلام دانستند و خاطرنشان کردند: هر ملتی که از دین فاصله بگیرد با انواع مشکلات و چالش‌ها مواجه می‌شود. جهان اسلام امروزه گرفتار اختلاف و جنگ‌های داخلی است و توانایی حل مشکلات‌شان را از طریق مذاکره و گفتمان هم ندارد و با بحران‌های فراوانی مواجه است.
ایشان یادآور شدند: امروز کسانی سرنوشت ما را در دست گرفته‌اند و برای جهان اسلام تصمیم می‌گیرند که دین ما را بر خلاف خواهشات نفسانی خود می‌دانند و از دیندار بودن ما راضی نیستند، لذا به خاطر رسیدن به منافع خویش از طریق ایجاد اختلاف و درگیری بین مسلمانان، به جهان اسلام ضربه می‌زنند.
مولانا عبدالحمید در پایان این بخش از سخنان‌شان، بانوان مسلمان را به “حفظ حجاب و پوشش اسلامی” و “رعایت دستورات اسلام در تمام شئونات زندگی” تاکید و توصیه نمودند.
*از حُسن انتخاب استاندار در انتصاب فرماندار جدید زاهدان تشکر می‌کنیم
شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در بخش دیگری از سخنان‌شان، فرماندار جدید زاهدان را «فردی سخت‌کوش و دوراندیش» توصیف کردند و از استاندار سیستان‌وبلوچستان به خاطر «حُسن انتخاب‌شان» تشکر نمودند.
ایشان اظهار داشتند: بسیار خوشحال و خرسندیم که خداوند متعال به مردم زاهدان فرمانداری سخت‌کوش، دوراندیش، خوش‌فکر، فعال و مردمی عنایت کرده است. از روزی که ایشان روی کار آمده‌اند فعالیت‌هایی انجام داده و تصمیماتی گرفته‌اند که آثارش در جامعه ما نمایان است و مایۀ امید و آرامش مردم در شهر شده است.
امام جمعه اهل‌سنت زاهدان در ادامه افزودند: جا دارد از جناب مهندس هاشمی، استاندار محترم سیستان‌وبلوچستان به‌‌خاطر حُسن انتخاب‌شان تشکر و قدردانی کنیم. امیدواریم انتصاب فرماندار جدید زاهدان مایه خیر و برکت برای مردم این شهر باشد و همبستگی مردم را بیش از پیش تقویت کند.
ایشان بر ضرورت همکاری مردم تاکید کردند و گفتند: همکاری مردم از یک سو، و تلاش و دلسوزی مسئولین از سوی دیگر باعث موفقیت و پیشرفت در شهر و منطقه می‌شود.
مدیریت دارالعلوم زاهدان در پایان گفتند: ما در حق فرماندار جدید زاهدان و تمام مسئولینی که برای خدا و در جهت منافع مردم عزیز ایران تلاش می‌کنند دعای خیر می‌کنیم.

چاپ

1536 بازدید

منتشر شده در تاریخ : 10 آذر, 1394


تمامی حقوق طرح برای پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید محفوظ است. Copyright ©