به همت دفتر امام جمعه اهل‌سنت زاهدان؛

چندین طایفه در منطقه دلگان با یکدیگر صلح کردند

به همت و پیگیری مستمر دفتر امام جمعه‌ اهل‌سنت زاهدان، صلح و آشتی بین چندین طایفه در منطقه «دلگان» در استان سیستان‌وبلوچستان برقرار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سنی‌آنلاین، با پادرمیانی و تلاش شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید، بیش از 10 تیره از 5 طایفه‌ در منطقه دلگان، پس از سال‌ها درگیری و کشکمش که منجر به قتل چندین نفر از طرفین شده بود، با یکدیگر صلح کردند.
مراسم صلح و آشتی بین این طوایف، دوشنبه 23 فروردین 1395، با حضور شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید، و معتمدین منطقه‌ در دلگان و جلگه برگزار شد، و پیمان‌نامه صلح بین طوایف درگیر امضا شد.
در این مراسم معاون فرماندار دلگان و فرماندهی انتظامی منطقه نیز حضور داشتند.
یکی از اعضای دفتر امام جمعه اهل‌سنت زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگار سنی‌آنلاین در این خصوص اظهار داشت: این صلح بین طوایف نارویی با حسنبک‌زهی، نارویی دهنو و گرّونی با هوتی، حیدرزهی با مهیمی، و دو تیره‌ از طایفه‌ی نارویی، و چند فامیل دیگر که مجموعا 11 تیره‌ی وابسته به طوایف مذکور می‌شوند، برقرار شده است.
به گفته‌ی وی، برخی از این طوایف با گرفتن دیه، از قصاص قاتل صرف‌نظر کردند و برخی دیگر بدون دریافت دیه حاضر به صلح و آشتی شده‌اند.
گفتنی‌ست در حاشیه این مراسم، دو طایفه جنگوزهی و سپاهی نیز ضمن اظهار تأثر از این اقدام، به صورت داوطلبانه اعلام کردند که با یکدیگر آشتی خواهند کرد.

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در این مراسم وحدت‌آفرین از رضایت طرف‌های درگیر بر صلح و آشتی تقدیر و تشکر کردند و برای آنها دعای خیر نمودند.

گفتنی‌ست معتمدین و سران طوایف و برخی از مسئولین استانی نیز از تلاش‌ها و پیگیری‌های شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در ایجاد صلح و آشتی و پایان‌دادن به درگیری‌های چندساله‌ بین طوایف اظهار خرسندی کردند.

چاپ

2873 بازدید

منتشر شده در تاریخ : 25 فروردین, 1395


تمامی حقوق طرح برای پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید محفوظ است. Copyright ©