شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید طی نامه ای به کانون وکلای دادگستری استانهای کرمانشاه و ایلام از «محبت و حُسن ظن» این نهاد تقدیر و تشکر کردند.
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، مولانا عبدالحمید در بخشی از این نامه ضمن تشکر از تصمیم اعطای تندیس حقوق بشر به خود و «حُسن ظن» دست‌اندرکاران کانون وکلای دادگستری استانهای کرمانشاه و ایلام، خاطرنشان کردند: «از حُسن ظن، محبت و سعه صدر عزیزان سپاسگزارم. اگرچه بنده انتظار جایزه را نداشتم؛ معتقدم هر کسی از ما کاری را انجام میدهد باید هدفش جلب رضایت پروردگار و خدمت به هموطنان عزیز و همنوعان باشد.»
امام جمعه اهل سنت زاهدان با اشاره به برخی مخالفت‌ها با این اقدام کانون وکلای دادگستری، نوشته‌اند: «برای ما ایرانیان مایه افتخار است که سیستم حکومتی ما دینی است و در نظام جمهوری اسلامی زندگی میکنیم، اما جای تأسف است که تحمل گرایشات و تفکرات گوناگون را بهطور شایسته نداریم. رحمتهای الهی زمانی کاملا شامل حال خواهد شد که مسئولین محترم نسبت به شهروندان و سلایق مختلف آنان تحمل و بردباری داشته باشند.»
ایشان ضمن اشاره به تاکید دین مبین اسلام بر رعایت حقوق بشر و کرامت انسانی، و نیز اهتمام آموزههای دینی به تنوع فرهنگ و اندیشه، از عدم رعایت حقوق بشر و آزادیهای شهروندی در کشورهای اسلامی ابراز تأسف کردند.
مدیریت دارالعلوم زاهدان در پایان نامه‌‌شان برای تمام دست‌اندرکاران کانون وکلای دادگستری‌ کرمانشاه و ایلام آرزوی موفقیت کردند.

چاپ

1465 بازدید

منتشر شده در تاریخ : 4 آذر, 1394


تمامی حقوق طرح برای پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید محفوظ است. Copyright ©