شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید با صدور بیانیه‌ای، ضمن محکوم نمودن ترور مولانا عبدالواحد ریگی، امام‌جمعۀ مسجد جامع امام‌حسین خاش و استاد حدیث مدینة العلوم خاش، از ایشان به عنوان «یکی از علمای دلسوز، خیرخواه، مردمی و از نیکان و صالحان شهرستان خاش» یاد کردند و با بازماندگان مرحوم ابراز همدردی کردند.
به‌ گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعۀ اهل سنت زاهدان، متن بیانیۀ ایشان به شرح ذیل است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
«إنا لله و إنا إليه راجعون»
خبر ترور ناجوانمردانۀ مولانا عبدالواحد ریگی رحمه‌الله، یکی از علمای سرشناس شهرستان خاش و امام‌جمعۀ مسجد امام‌حسین خاش باعث تأسف و تألم گردید.
بدون شک قتل ناحق از بدترین جنایات و موجب ناراضگی پروردگار است، اما قتل علما و نخبگان که برای جامعه مفید هستند، جنایتی بسیار سنگین و دارای عواقب خطرناکی است.
مولانا عبدالواحد یکی از علمای دلسوز، خیرخواه، مردمی، و از نیکان و صالحان شهرستان خاش و از دوستان قدیمی بود که علاوه بر امامت جمعه در مسجد امام‌حسین، یک شعبۀ حفظ موفق را در کنار آن مدیریت می‌کرد و در مدرسۀ مدینة العلوم خاش هم مدرّس حدیث بود. فرزندان ایشان هم انسان‌هایی مفید و صالح هستند.
بنده این واقعۀ تأسف‌آور را به شدت محکوم می‌کنم و از بارگاه الهی برای آن مرحوم، قبولی شهادت و مغفرت تامه مسألت دارم. خداوند به عموم مردم منطقه، علمای شهرستان خاش و شاگردان مرحوم مولانا، خصوصا بازماندگان و خانوادۀ محترم ایشان اجر و صبر فراوان نصیب فرماید.

(مولانا) عبدالحمید
امام‌جمعۀ اهل سنت زاهدان

چاپ

2270 بازدید

منتشر شده در تاریخ : 19 آذر, 1401


تمامی حقوق طرح برای پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید محفوظ است. Copyright ©