در پی جریان اخیر چابهار مبنی بر «تجاوز» مأمور پلیس به دختری در این شهرستان، شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید با صدور بیانیه‌ای خواستار «رسیدگی ویژه و فوق‌العاده» به این موضوع و «شفاف‌سازی» و «اجرای عدالت» در این‌خصوص شدند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، متن بیانیۀ ایشان بدین شرح است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
جریان اخیری که در منطقۀ چابهار پیش آمد و موضوع تجاوز مأمور پلیس به دختر نوجوانی مطرح است، سبب التهاب و نگرانی عمومی در جامعه و تحریک غیرت مردم شده است.
درخواست علما و عموم مردم از دستگاه قضایی و مسئولان ذیربط آن است که این جریان و همچنین موضوع قتل مظلومانۀ خواهری که چند ماه قبل در منطقۀ چابهار اتفاق افتاده است را بی‌طرفانه و با مدنظر قراردادن حقیقت و واقعیت، به‌صورت ویژه و فوق‌العاده و در کمترین زمان ممکن مورد رسیدگی قرار دهند و در این‌زمینه شفاف‌سازی کنند تا دغدغۀ مردم مبنی بر احتمال کتمان واقعیت برطرف شده و مجرم هرچه‌ سریعتر به‌صورت عادلانه مجازات شود، زیرا اجرای عدالت سبب تسکین غیرت مردم می‌شود.

شایان ذکر است از طرف دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان نیز تحقیقات و پیگیری‌ها در خصوص موضوع مذکور با دقت و اهتمام خاصی ادامه دارد.

از مردم شریف استان مخصوصا از جوانان عزیز نیز انتظار داریم که با حفظ هوشیاری و آرامش، به مسئولان قضایی فرصت رسیدگی به این قضیه و شفاف‌سازی و ابهام‌زدایی در این‌خصوص را بدهند.

(مولانا) عبدالحمید
امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان

چاپ

5370 بازدید

منتشر شده در تاریخ : 6 مهر, 1401


تمامی حقوق طرح برای پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید محفوظ است. Copyright ©