- پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید - https://abdolhamid.net/persian -

بیانیه مولانا عبدالحمید پیرامون قضیۀ اخیر در چابهار

در پی جریان اخیر چابهار مبنی بر «تجاوز» مأمور پلیس به دختری در این شهرستان، شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید با صدور بیانیه‌ای خواستار «رسیدگی ویژه و فوق‌العاده» به این موضوع و «شفاف‌سازی» و «اجرای عدالت» در این‌خصوص شدند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، متن بیانیۀ ایشان بدین شرح است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
جریان اخیری که در منطقۀ چابهار پیش آمد و موضوع تجاوز مأمور پلیس به دختر نوجوانی مطرح است، سبب التهاب و نگرانی عمومی در جامعه و تحریک غیرت مردم شده است.
درخواست علما و عموم مردم از دستگاه قضایی و مسئولان ذیربط آن است که این جریان و همچنین موضوع قتل مظلومانۀ خواهری که چند ماه قبل در منطقۀ چابهار اتفاق افتاده است را بی‌طرفانه و با مدنظر قراردادن حقیقت و واقعیت، به‌صورت ویژه و فوق‌العاده و در کمترین زمان ممکن مورد رسیدگی قرار دهند و در این‌زمینه شفاف‌سازی کنند تا دغدغۀ مردم مبنی بر احتمال کتمان واقعیت برطرف شده و مجرم هرچه‌ سریعتر به‌صورت عادلانه مجازات شود، زیرا اجرای عدالت سبب تسکین غیرت مردم می‌شود.

شایان ذکر است از طرف دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان نیز تحقیقات و پیگیری‌ها در خصوص موضوع مذکور با دقت و اهتمام خاصی ادامه دارد.

از مردم شریف استان مخصوصا از جوانان عزیز نیز انتظار داریم که با حفظ هوشیاری و آرامش، به مسئولان قضایی فرصت رسیدگی به این قضیه و شفاف‌سازی و ابهام‌زدایی در این‌خصوص را بدهند.

(مولانا) عبدالحمید
امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان