شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید، شامگاه سه‌شنبه (1 شهریور 1401) در جمع مردم چابهار، با اشاره به «شکایات و گلایه‌های مردم» از اقدامات منطقه آزاد چابهار، تاکید کردند که مردم چابهار، تیس، کنارک و مناطق ساحلی باید در بهره‌مندی از منافع منطقه آزاد در اولویت قرار بگیرند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، مولانا عبدالحمید اظهار داشتند: متاسفانه منطقه آزاد چابهار علی‌رغم الحاق بسیاری از زمین‌های مردم ازجمله زمین‌های چابهار و تیس به این منطقه، اما تاکنون کاری را که باید در راستای منافع مردم چابهار و مناطق ساحلی انجام بدهد، انجام نداده است و مردم شکایت و گلایه دارند.
امام‌جمعه زاهدان در ادامه گفتند: امیدواریم در دولت سیزدهم با آمدن مدیرعامل جدیدی که قرار است برای منطقه آزاد چابهار منصوب شود و با سیاست صحیح و درستی که در اینجا حاکم می‌شود مردم چابهار، تیس و کنارک و مردم مناطق ساحلی در اولویت قرار داشته باشند و از درآمدهای حاصل از زمین‌های منقطۀ آزاد که درواقع زمین‌های خودِ این مردم هستند، قبل از همه مشکلات همین مردم حل بشوند و از منافع آن بهره‌مند شوند و سپس مردم سایر مناطق کشور بهره‌مند شوند.
ایشان ادامه دادند: شما مردم عزیز علی‌رغم مشکلاتی که وجود داشت به دولت سیزدهم رأی دادید و این حق شما است که مورد توجه مزید قرار بگیرید. مشکلات و دغدغه‌های شما به مسئولان رسانده شده است و آیت‌الله رئیسی هم همواره می‌گوید که قرار است در دولتش بین اقوام و مذاهب تفاوتی وجود نداشته باشد و از شایستگان همۀ اقوام و مذاهب کار گرفته شود. در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری نیز وعده‌هایی از طرف تیم انتخاباتی آیت‌الله رئیسی مبنی بر رسیدگی به خواسته‌ها داده شد که امیدواریم این وعده‌ها متحقق بشوند و مناطق محروم مورد توجه بیشتری قرار بگیرند.

 

هر ملتی که «مطالبه‌گری» نداشته باشد از حق و حقوقش محروم می‌شود
مولانا عبدالحمید در ادامه بر لزوم «بیداری اجتماعی» و «مطالبۀ حقوق قانونی» تاکید کردند و گفتند: در کنار «بیداری دینی»، «بیداری اجتماعی» هم مهم است. بیداری اجتماعی یعنی حق دیگران بر ما و حق خومان بر دیگران را بدانیم؛ همان‌طور که نظام و دولت بر ما حق دارد، ما نیز بر نظام و دولت حقی داریم. باید حقوق دیگران را ادا کنیم و حقوق خودمان را نیز بخواهیم و مطالبه کنیم. هر ملتی که مطالبه‌گری نداشته باشد از حق و حقوقش محروم می‌شود.
ایشان تصریح کردند: امیدواریم علما، نمایندگان مجلس و مسئولان محلی حقوق قانونی و مشروع مردم را مطالبه و پیگیری کنند. ما باید در سرنوشت خودمان تأثیرگذار باشیم.

چاپ

1508 بازدید

منتشر شده در تاریخ : 2 شهریور, 1401


تمامی حقوق طرح برای پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید محفوظ است. Copyright ©