روحانی برجستۀ اهل ‌سنت ایران، شیخ‌ الاسلام مولانا عبدالحمید، ضمن اظهار تاسف از قتل فجیع یک خانم در پایتخت افغانستان خواهان بازداشت و محاکمۀ «عاملان اصلی» جنایت مذکور شدند.
امام جمعه اهل‌سنت زاهدان طی گفت‌وگویی با خبرنگار پایگاه اطلاع‌ رسانی «سنی آن‌لاین» اظهار داشتند: «حادثۀ قتل یک خانم جوان به ‌دست جمعیتی خشمگین و سوزاندن او بسیار تکان‌دهنده بود و باعث تاسف و تألم گردید. شایسته است مسلمانان همواره مواظب باشند از مسیر اعتدال و دستورات شریعت خارج نشوند. شایعات نباید باعث شود جان و عزت دیگران به ‌خطر بیفتد.»
شیخ‌ الاسلام مولانا عبدالحمید با اشاره به مبهم بودن برخی زوایای حادثۀ مذکور تاکید کردند: «دولت افغانستان موظف است با تحقیق و تفحص بی‌طرفانه حقیقت ماجرا را آشکار کند و عاملان اصلی این قتل دردناک را شناسایی و به دست عدالت بسپارد. البته در هر صورت رفتار خودسرانه ای که با این بانوی افغان صورت گرفته قابل توجیه نیست و جایگاهی در شریعت اسلام ندارد.»
شایان ذکر است بر اساس گزارش‌های رسانه‌ های داخلی افغانستان، خانم «فرخنده» پنج‌شنبه 28 اسفند 1393 در مرکز شهر کابل با سنگ و چوب شماری از مردان کشته و سپس جسدش سوزانده شد.
این قتل باعث خشم بی‌سابقه در میان افکار عمومی شده است.

چاپ

3015 بازدید

منتشر شده در تاریخ : 7 آذر, 1394


تمامی حقوق طرح برای پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید محفوظ است. Copyright ©