پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید

اظهار تاسف مولانا عبدالحمید از قتل فجیع یک زن در کابل

روحانی برجستۀ اهل ‌سنت ایران، شیخ‌ الاسلام مولانا عبدالحمید، ضمن اظهار تاسف از قتل فجیع یک خانم در پایتخت افغانستان خواهان بازداشت و محاکمۀ «عاملان اصلی» جنایت مذکور شدند.
امام جمعه اهل‌سنت زاهدان طی گفت‌وگویی با خبرنگار پایگاه اطلاع‌ رسانی «سنی آن‌لاین» اظهار داشتند: «حادثۀ قتل یک خانم جوان به ‌دست جمعیتی خشمگین و سوزاندن او بسیار تکان‌دهنده بود و باعث تاسف و تألم گردید. شایسته است مسلمانان همواره مواظب باشند از مسیر اعتدال و دستورات شریعت خارج نشوند. شایعات نباید باعث شود جان و عزت دیگران به ‌خطر بیفتد.»
شیخ‌ الاسلام مولانا عبدالحمید با اشاره به مبهم بودن برخی زوایای حادثۀ مذکور تاکید کردند: «دولت افغانستان موظف است با تحقیق و تفحص بی‌طرفانه حقیقت ماجرا را آشکار کند و عاملان اصلی این قتل دردناک را شناسایی و به دست عدالت بسپارد. البته در هر صورت رفتار خودسرانه ای که با این بانوی افغان صورت گرفته قابل توجیه نیست و جایگاهی در شریعت اسلام ندارد.»
شایان ذکر است بر اساس گزارش‌های رسانه‌ های داخلی افغانستان، خانم «فرخنده» پنج‌شنبه 28 اسفند 1393 در مرکز شهر کابل با سنگ و چوب شماری از مردان کشته و سپس جسدش سوزانده شد.
این قتل باعث خشم بی‌سابقه در میان افکار عمومی شده است.

خروج از نسخه موبایل