شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید طی سخنانی در مراسم ختم کلام الله مجید مسجد جامع صدیقیه بابائیان زاهدان، که شب بیست و دوم رمضان المبارک برگزار شد، آیه «یَا أَیُّهَا النَّاسُ قَدْ جَاءتْکُم مَّوْعِظَةٌ مِّن رَّبِّکُمْ وَشِفَاء لِّمَا فِی الصُّدُورِ وَهُدًی وَرَحْمَةٌ لِّلْمُؤْمِنِینَ» را تلاوت نموده و خاطرنشان کردند: ساختن انسان و تربیت آن کار ساده ای نیست، اما قرآن مجید و رسول اکرم صلی الله علیه و سلم چنان انسانها را ساختند که هر کدام از آنها الگویی برای انسانهای دیگر قرار گرفتند. قرآن مجید هم امراض جسمانی و هم امراض روحانی را علاج نموده و گمراهان را هدایت می کند. قرآن رحمت خداوند است و انسانها را به خداوند و بهشت می رساند.

مدیر دارالعلوم زاهدان در ادامه اظهار داشتند: زندگی اصلی زندگی ایمانی است که اعمال خیر در آن باشد و قدر نعمت‌های مادی و معنوی خداوند را بداند. زندگی اصلی زندگی معنوی است. سرمایه حقیقی ما سرمایه ایمان و سرمایه اصلاح و عمل صالح است. لذا باید تمام زشتیهای گناه و معاصی را از وجودمان بزداییم، زیرا اگر بدون توبه خالصانه با بار گناه و معصیت به ملاقات پروردگار رویم، در آخرت به عذاب الهی دچار خواهیم شد. جهنم در پیروی از خواهشات نفسانی و گناهان و معاصی خلاصه می شود. اما بهشت خلاصه ای از اعمال نیک است؛ کارهای خیر و نیکی که ما انجام می دهیم تبدیل به نعمتهای بهشت می شوند.
امام جمعه اهل سنت زاهدان در ادامه به استفاده هرچه بهتراز فرصت باقیمانده ماه مبارک رمضان تاکید کردند و خاطرنشان نمودند: وقتی ماه مبارک رمضان آمد همه ما به مسجد و عبادت روی آوردیم. ما در ماه رمضان به انجام عبادات عادت کردیم و روحیه بندگی و عبادت در ما تقویت شد، لذا بکوشیم که بعد از رمضان نیز به عبادت و بندگی خداوند توجه بیشتر کنیم و از گناهان اجتناب نماییم.
مولانا عبدالحمید در پایان سخنانشان بر پایبندی به نمازهای پنجگانه، برنامه ریزی برای تربیت صحیح فرزندان و توجه به امر ازدواج جوانان و مشورت با آنها در این امر تاکید و توصیه نمودند.

چاپ

941 بازدید

منتشر شده در تاریخ : 26 مرداد, 1393


تمامی حقوق طرح برای پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید محفوظ است. Copyright ©