- پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید - https://abdolhamid.net/persian -

گزیده ای از سخنان مولانا در مراسم ختم قرآن مسجد جامع صدیقیه بابائیان

شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید طی سخنانی در مراسم ختم کلام الله مجید مسجد جامع صدیقیه بابائیان زاهدان، که شب بیست و دوم رمضان المبارک برگزار شد، آیه «یَا أَیُّهَا النَّاسُ قَدْ جَاءتْکُم مَّوْعِظَةٌ مِّن رَّبِّکُمْ وَشِفَاء لِّمَا فِی الصُّدُورِ وَهُدًی وَرَحْمَةٌ لِّلْمُؤْمِنِینَ» را تلاوت نموده و خاطرنشان کردند: ساختن انسان و تربیت آن کار ساده ای نیست، اما قرآن مجید و رسول اکرم صلی الله علیه و سلم چنان انسانها را ساختند که هر کدام از آنها الگویی برای انسانهای دیگر قرار گرفتند. قرآن مجید هم امراض جسمانی و هم امراض روحانی را علاج نموده و گمراهان را هدایت می کند. قرآن رحمت خداوند است و انسانها را به خداوند و بهشت می رساند.

مدیر دارالعلوم زاهدان در ادامه اظهار داشتند: زندگی اصلی زندگی ایمانی است که اعمال خیر در آن باشد و قدر نعمت‌های مادی و معنوی خداوند را بداند. زندگی اصلی زندگی معنوی است. سرمایه حقیقی ما سرمایه ایمان و سرمایه اصلاح و عمل صالح است. لذا باید تمام زشتیهای گناه و معاصی را از وجودمان بزداییم، زیرا اگر بدون توبه خالصانه با بار گناه و معصیت به ملاقات پروردگار رویم، در آخرت به عذاب الهی دچار خواهیم شد. جهنم در پیروی از خواهشات نفسانی و گناهان و معاصی خلاصه می شود. اما بهشت خلاصه ای از اعمال نیک است؛ کارهای خیر و نیکی که ما انجام می دهیم تبدیل به نعمتهای بهشت می شوند.
امام جمعه اهل سنت زاهدان در ادامه به استفاده هرچه بهتراز فرصت باقیمانده ماه مبارک رمضان تاکید کردند و خاطرنشان نمودند: وقتی ماه مبارک رمضان آمد همه ما به مسجد و عبادت روی آوردیم. ما در ماه رمضان به انجام عبادات عادت کردیم و روحیه بندگی و عبادت در ما تقویت شد، لذا بکوشیم که بعد از رمضان نیز به عبادت و بندگی خداوند توجه بیشتر کنیم و از گناهان اجتناب نماییم.
مولانا عبدالحمید در پایان سخنانشان بر پایبندی به نمازهای پنجگانه، برنامه ریزی برای تربیت صحیح فرزندان و توجه به امر ازدواج جوانان و مشورت با آنها در این امر تاکید و توصیه نمودند.