مولانا عبدالحمید در بخشی از سخنان خود در مراسم امروز نماز جمعه اهل سنت زاهدان به سفر اخیر برخی از مسئولین کشوری به استان سیستان وبلوچستان اشاره کردند و آن را “نشانه توجه ویژه دولت به این استان” دانستند.

امام جمعه اهل سنت زاهدان خاطرنشان کردند: هفته گذشته شاهد سفر برخی از مسئولین کشوری، منجمله جناب دکتر نوبخت، معاون برنامه‌ ریزی و نظارت راهبردی و سرپرست معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس ‌جمهور و نیز حجت الاسلام یونسی، ‌دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و مذاهب و تنی چند از مسئولین محترم به استان سیستان وبلوچستان بودیم که همه اینها نشانه توجه ویژه دولت تدبیر و امید به این استان است.
ایشان در ادامه اظهار داشتند: بسیاری از استان‏ها که قبلا محروم بوده اند، در حال حاضر جزو استان‏های برخوردار قرار گرفته اند، اما استان سیستان وبلوچستان به علت عدم برخورداری از صنعت و کارخانه کافی و وجود زمین‏های خشک و لم یزرع و سایر مشکلات، جزو استان‏های محروم به شمار می رود.
مولانا عبدالحمید در عین حال به برخی استعدادهای نهفته استان اشاره کرده و گفتند: البته استان سیستان وبلوچستان دارای استعدادهای نهفته ای است که اگر این استعدادها مورد بهره برداری قرار گرفته و از آنها کار گرفته شود و مسئولین و دولت‏ها دقت نظر داشته و به این موضوع توجه نمایند، ‌این استان به سرعت پیشرفت کرده و حتی می تواند به مرکز کشور نیز کمک کند.
خطیب جمعه اهل سنت زاهدان “نیروی انسانی و اقوام و مذاهب موجود در استان” را از استعدادهای بارز استان سیستان و بلوچستان برشمردند و تاکید کردند: نیروی انسانی، وجود انسان‏های فرهیخته و وجود اقوام و مذاهب استان از جمله استعدادهای نهفته و مهم در استان سیستان وبلوچستان به شمار می روند که اگر مورد توجه قرار گیرند می توانند استان را متحول کنند.
ایشان در ادامه “توجه مزید دکتر روحانی” و “سفر ایشان به استان سیستان وبلوچستان” را خواستار شده و گفتند: همانطور که می دانید دولت جناب دکتر روحانی توجه خاصی به این استان دارند و امیدواریم این توجه را افزایش دهند و در آینده ای نزدیک به این استان سفر کرده و از نزدیک با مردم دیدار کنند و به مشکلات استان رسیدگی نمایند.
مدیر دارالعلوم زاهدان در ادامه سخنان خود یادآور شدند: مردم این استان و عموم جامعه اهل سنت ایران در مسیر تقریب، اخوت و برادری قرار داشته و از هر گونه افراط، خشونت و تندروی بیزار و از تکفیر و گروههای تکفیری مبرّا هستند. الحمدلله در جامعه اهل سنت ایران دوراندیشی و سعه صدر وجود داشته و اتحاد مسلمانان جهان جزو تفکرات و اندیشه های جامعه اهل سنت ایران است.
مولانا عبدالحمید در پایان تاکید کردند: ملت عزیز ایران،‌ اعم از شیعه و سنی و…، و همچنین مردم استان متعلق به هر قوم و مذهب و گرایشی که هستند، باید از تندروی دوری کنند و به منظور آبادانی کشور و استان در کنار یکدیگر قرار گیرند و توجه داشته باشند که دوراندیشی و سعه صدر از خصوصیات ملت‏های فهیم و برخوردار از درک و اندیشه است.

 

چاپ

1392 بازدید

منتشر شده در تاریخ : 6 دی, 1392


تمامی حقوق طرح برای پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید محفوظ است. Copyright ©