پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید

سفر مسئولین به سیستان و بلوچستان نشانه توجه ویژه دولت به این استان است

 مولانا عبدالحمید در بخشی از سخنان خود در مراسم امروز نماز جمعه اهل سنت زاهدان به سفر اخیر برخی از مسئولین کشوری به استان سیستان وبلوچستان اشاره کردند و آن را “نشانه توجه ویژه دولت به این استان” دانستند.

امام جمعه اهل سنت زاهدان خاطرنشان کردند: هفته گذشته شاهد سفر برخی از مسئولین کشوری، منجمله جناب دکتر نوبخت، معاون برنامه‌ ریزی و نظارت راهبردی و سرپرست معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس ‌جمهور و نیز حجت الاسلام یونسی، ‌دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و مذاهب و تنی چند از مسئولین محترم به استان سیستان وبلوچستان بودیم که همه اینها نشانه توجه ویژه دولت تدبیر و امید به این استان است.
ایشان در ادامه اظهار داشتند: بسیاری از استان‏ها که قبلا محروم بوده اند، در حال حاضر جزو استان‏های برخوردار قرار گرفته اند، اما استان سیستان وبلوچستان به علت عدم برخورداری از صنعت و کارخانه کافی و وجود زمین‏های خشک و لم یزرع و سایر مشکلات، جزو استان‏های محروم به شمار می رود.
مولانا عبدالحمید در عین حال به برخی استعدادهای نهفته استان اشاره کرده و گفتند: البته استان سیستان وبلوچستان دارای استعدادهای نهفته ای است که اگر این استعدادها مورد بهره برداری قرار گرفته و از آنها کار گرفته شود و مسئولین و دولت‏ها دقت نظر داشته و به این موضوع توجه نمایند، ‌این استان به سرعت پیشرفت کرده و حتی می تواند به مرکز کشور نیز کمک کند.
خطیب جمعه اهل سنت زاهدان “نیروی انسانی و اقوام و مذاهب موجود در استان” را از استعدادهای بارز استان سیستان و بلوچستان برشمردند و تاکید کردند: نیروی انسانی، وجود انسان‏های فرهیخته و وجود اقوام و مذاهب استان از جمله استعدادهای نهفته و مهم در استان سیستان وبلوچستان به شمار می روند که اگر مورد توجه قرار گیرند می توانند استان را متحول کنند.
ایشان در ادامه “توجه مزید دکتر روحانی” و “سفر ایشان به استان سیستان وبلوچستان” را خواستار شده و گفتند: همانطور که می دانید دولت جناب دکتر روحانی توجه خاصی به این استان دارند و امیدواریم این توجه را افزایش دهند و در آینده ای نزدیک به این استان سفر کرده و از نزدیک با مردم دیدار کنند و به مشکلات استان رسیدگی نمایند.
مدیر دارالعلوم زاهدان در ادامه سخنان خود یادآور شدند: مردم این استان و عموم جامعه اهل سنت ایران در مسیر تقریب، اخوت و برادری قرار داشته و از هر گونه افراط، خشونت و تندروی بیزار و از تکفیر و گروههای تکفیری مبرّا هستند. الحمدلله در جامعه اهل سنت ایران دوراندیشی و سعه صدر وجود داشته و اتحاد مسلمانان جهان جزو تفکرات و اندیشه های جامعه اهل سنت ایران است.
مولانا عبدالحمید در پایان تاکید کردند: ملت عزیز ایران،‌ اعم از شیعه و سنی و…، و همچنین مردم استان متعلق به هر قوم و مذهب و گرایشی که هستند، باید از تندروی دوری کنند و به منظور آبادانی کشور و استان در کنار یکدیگر قرار گیرند و توجه داشته باشند که دوراندیشی و سعه صدر از خصوصیات ملت‏های فهیم و برخوردار از درک و اندیشه است.

 

خروج از نسخه موبایل