مولانا عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، در بخش  دوم سخنان خود در مراسم نماز جمعه اهل سنت زاهدان با اشاره به انتصاب استاندار جدید سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: از قرار اطلاع جناب آقای “حاتم نارویی” به عنوان استاندار جدید سیستان و بلوچستان منصوب شده است. ما این انتصاب را به فال نیک می گیریم، زیرا ایشان در استان همجوار (کرمان) زندگی کرده و با بافت‏های مختلف استان، اعم از قومی، قبیله ای و مذهبی، آشنایی دارد که امید است بتواند برای مردم محروم و ستمدیده منطقه منشأ خیر و برکت باشد.
مولانا عبدالحمید در ادامه یادآور شد: بزرگترین چیزی که مردم استان را آزار می دهد “تبعیض” است که امیدواریم استاندار جدید، با اختیاراتی که دولت محترم به ایشان بدهد، بتواند بین اقوام و مذاهب استان تعادل ایجاد کند، زیرا تعادل در ایجاد وحدت نقش مهم و اساسی دارد، و ایجاد وحدت بدون در نظر گرفتن تعادل، توهم و خیالی بیش نیست. وحدت واقعی زمانی است که دلها به یکدیگر نزدیک باشند و دلها زمانی به یکدیگر نزدیک می شوند که بین شیعه و سنی و بین اقوام و مذاهب تفاوتی وجود نداشته باشد.

حضرت علی اسوه تقوا، عمل و صداقت است
مولانا عبدالحمید در بخش دیگری از سخنان خود به ایام شهادت حضرت علی- رضی الله عنه- اشاره کرد و در این زمینه خاطرنشان کرد: حضرت علی چنان شخصیت بزرگی است که کمتر کسی است که با فضایل ایشان آشنایی نداشته باشد.
مولانا عبدالحمید ادامه داد: حضرت علی- رضی الله عنه- اسوه تقوا، عمل و صداقت است. حضرت علی- رضی الله عنه- کسی است که پیامبر اکرم- صلی الله علیه وسلم- در غزوه خیبر اعلام کرد که فردا پرچم را دست کسی می دهد که خدا و رسول را دوست دارد و خدا و رسول نیز او را دوست دارند. و در روز فتح خیبر پرچم را به دست حضرت علی رضی الله عنه داد و ایشان پرچمدار غزوه خیبر قرار گرفت؛ همان فضیلتی که بسیاری از بزرگان صحابه آرزوی آن را داشتند. لذا حضرت علی شخصیتی والامقام و از نزدیکان و صحابه برجسته آنحضرت- صلی الله علیه و سلم- است. هرجا بیان فضایل حضرت ابوبکر و عمر و عثمان- رضی الله عنهم- است، نام زیبای حضرت علی- رضی الله عنه- نیز آنجا می درخشد.
امام جمعه اهل سنت زاهدان محبت صحابه و اهل بیت را از افتخارات اهل سنت عنوان کرد و گفت: اهل سنت به محبت صحابه، اعم از صحابه، اهل بیت و ازواج مطهرات آنحضرت- صلی الله علیه و سلم- افتخار می کند و محبت با آنها جزو اعتقادات اهل سنت است. از الله تعالی می خواهیم که با همین اعتقاد زنده بمانیم، بمیریم و با همین اعتقاد به بارگاه الله تعالی حاضر شویم.
ایشان تاکید کرد: حضرت علی، خلفای راشدین و صحابه و اهل بیت از یکدیگر جدا نبودند. آنها با یکدیگر هیچگونه دشمنی و عداوتی نداشتند و نسبت به یکدیگر بی احترامی و توهینی نکردند، بلکه با یکدیگر محبت داشتند و شایسته است که مسلمانان امروزی نیز همان همدلی و محبت را با هم داشته باشند و نسبت به یکدیگر بغض و عداوت و کینه نداشته باشند.

چاپ

3124 بازدید

منتشر شده در تاریخ : 21 مرداد, 1391


تمامی حقوق طرح برای پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید محفوظ است. Copyright ©