- پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید - https://abdolhamid.net/persian -

انتصاب استاندار جدید را به فال نیک می گیریم

مولانا عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، در بخش  دوم سخنان خود در مراسم نماز جمعه اهل سنت زاهدان با اشاره به انتصاب استاندار جدید سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: از قرار اطلاع جناب آقای “حاتم نارویی” به عنوان استاندار جدید سیستان و بلوچستان منصوب شده است. ما این انتصاب را به فال نیک می گیریم، زیرا ایشان در استان همجوار (کرمان) زندگی کرده و با بافت‏های مختلف استان، اعم از قومی، قبیله ای و مذهبی، آشنایی دارد که امید است بتواند برای مردم محروم و ستمدیده منطقه منشأ خیر و برکت باشد.
مولانا عبدالحمید در ادامه یادآور شد: بزرگترین چیزی که مردم استان را آزار می دهد “تبعیض” است که امیدواریم استاندار جدید، با اختیاراتی که دولت محترم به ایشان بدهد، بتواند بین اقوام و مذاهب استان تعادل ایجاد کند، زیرا تعادل در ایجاد وحدت نقش مهم و اساسی دارد، و ایجاد وحدت بدون در نظر گرفتن تعادل، توهم و خیالی بیش نیست. وحدت واقعی زمانی است که دلها به یکدیگر نزدیک باشند و دلها زمانی به یکدیگر نزدیک می شوند که بین شیعه و سنی و بین اقوام و مذاهب تفاوتی وجود نداشته باشد.

حضرت علی اسوه تقوا، عمل و صداقت است
مولانا عبدالحمید در بخش دیگری از سخنان خود به ایام شهادت حضرت علی- رضی الله عنه- اشاره کرد و در این زمینه خاطرنشان کرد: حضرت علی چنان شخصیت بزرگی است که کمتر کسی است که با فضایل ایشان آشنایی نداشته باشد.
مولانا عبدالحمید ادامه داد: حضرت علی- رضی الله عنه- اسوه تقوا، عمل و صداقت است. حضرت علی- رضی الله عنه- کسی است که پیامبر اکرم- صلی الله علیه وسلم- در غزوه خیبر اعلام کرد که فردا پرچم را دست کسی می دهد که خدا و رسول را دوست دارد و خدا و رسول نیز او را دوست دارند. و در روز فتح خیبر پرچم را به دست حضرت علی رضی الله عنه داد و ایشان پرچمدار غزوه خیبر قرار گرفت؛ همان فضیلتی که بسیاری از بزرگان صحابه آرزوی آن را داشتند. لذا حضرت علی شخصیتی والامقام و از نزدیکان و صحابه برجسته آنحضرت- صلی الله علیه و سلم- است. هرجا بیان فضایل حضرت ابوبکر و عمر و عثمان- رضی الله عنهم- است، نام زیبای حضرت علی- رضی الله عنه- نیز آنجا می درخشد.
امام جمعه اهل سنت زاهدان محبت صحابه و اهل بیت را از افتخارات اهل سنت عنوان کرد و گفت: اهل سنت به محبت صحابه، اعم از صحابه، اهل بیت و ازواج مطهرات آنحضرت- صلی الله علیه و سلم- افتخار می کند و محبت با آنها جزو اعتقادات اهل سنت است. از الله تعالی می خواهیم که با همین اعتقاد زنده بمانیم، بمیریم و با همین اعتقاد به بارگاه الله تعالی حاضر شویم.
ایشان تاکید کرد: حضرت علی، خلفای راشدین و صحابه و اهل بیت از یکدیگر جدا نبودند. آنها با یکدیگر هیچگونه دشمنی و عداوتی نداشتند و نسبت به یکدیگر بی احترامی و توهینی نکردند، بلکه با یکدیگر محبت داشتند و شایسته است که مسلمانان امروزی نیز همان همدلی و محبت را با هم داشته باشند و نسبت به یکدیگر بغض و عداوت و کینه نداشته باشند.