جمعی از علمای برجستۀ مناطق «بنت»، «دهان» و «چاهان»- از توابع شهرستان نیکشهر- امروز چهارشنبه (17 آبان 1402) با شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در محل دفتر ایشان دیدار کردند.

علمای مناطق مذکور در این دیدار با قرائت بیانیه‌ای در واکنش به مسائل داخلی کشور و نیز اتفاقات غزه، به بیان دغدغه‌ها و مطالبات خود پرداختند.

علمای مناطق بنت و دهان و چاهان در ابتدای بیانیۀ خود از شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید و مجموعۀ دارالعلوم زاهدان به‌عنوان «خیرخواه دولت و ملت و کشور» یاد کرده و با بیان این نکته که «مولانا عبدالحمید هیچ‌گونه وابستگی به کشورهای معاند ندارد»، به نقش مؤثر مولانا عبدالحمید در امنیت موجود در سیستان‌وبلوچستان اشاره کردند.

در این بیانیه همچنین ضمن تاکید بر آزادی علمای دربند اهل‌سنت و تمام زندانیان اتفاقات یک سال اخیر، از مسئولان خواسته شده است که «به‌جای افزایش فشارها بر مولانا عبدالحمید و مجموعۀ دارالعلوم زاهدان»، جمعه‌های خونین زاهدان و خاش را «به‌صورت ویژه و منصفانه» مورد رسیدگی قرار دهند.

علمای مناطق بنت و دهان و چاهان اشاره‌ای هم به پلمپ نمازخانه پونک در تهران داشتند و با استناد به آیۀ «الَّذِينَ إِنْ مَكَّنَّاهُمْ فِي الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ» اقامۀ نماز را از مهمترین وظایف حکومت اسلامی برشمردند و خواستار بازگشایی این نمازخانه شدند.

در پایان این بیانیه به اتفاقات تأسف‌برانگیز این‌روزها در فلسطین و غزه نیز اشاره شد. بیانیۀ مذکور اتفاقات غزه را «آزمایشی بزرگ برای مسلمانان جهان» دانسته و ضمن تاکید بر لزوم «اتحاد جهان اسلام در مقابل جنایات اسرائیل»، از مجامع جهانی و سازمان‌های بین‌المللی خواسته است تا اسرائیل را «مجبور به آتش‌بس فوری» کنند.

 

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید نیز در این دیدار طی سخنانی بر لزوم «اجرای عدالت و قانون»، «رفع تبعیض»، «سپردن امور به افراد توانمند» و «مدیریت صحیح مسائل» برای برون‌رفت کشور از مشکلات موجود تاکید کردند.

مولانا عبدالحمید در ادامه علما را نیز به «تقویت ارتباط با الله تعالی»، «ارتباط با مردم»، «اهتمام به تعلیم و تبلیغ»، «اقامۀ نماز»، «عمل به سنت‌های رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم»، «مذاکره سیرت و کثرت درود» و «دعا و نیایش» توصیه و تاکید کردند و توجه به این مسائل را برای حل تمام مشکلات داخلی و جهانی بسیار مؤثر دانستند.

چاپ

454 بازدید

منتشر شده در تاریخ : 17 آبان, 1402


تمامی حقوق طرح برای پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید محفوظ است. Copyright ©