شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید، با انتقاد شدید از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، بمباران این شهر توسط اسرائیل را «بی‌رحمانه» و «نسل‌کشی» توصیف کردند و از دولت‌های دنیا خواستند جلوی این اقدامات اسرائیل را بگیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه زاهدان، مولانا عبدالحمید شامگاه چهارشنبه (3 آبان 1402) طی سخنانی در اختتامیه بیست‌ویکمین دورۀ مسابقات سراسری حفظ و قرائت قرآن کریم در زاهدان، اظهار داشتند: این روزها شهر غزه که از شهرهای معروف است و بیش از دو میلیون جمعیت دارد، با بی‌رحمانه‌ترین و ظالمانه‌ترین حالت بمباران می‌شود. بنده تابه‌حال در زندگی خودم چنین بمباران بی‌وقفه و بی‌رحمانه‌ای را ندیده‌ام. در این بمباران تا کنون بیش از شش هزار نفر از اهل غزه شهید شده‌اند که بیشترین تلفات را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند. انسانیت کجاست؟! آنهایی که دم از انسانیت و انسان‌دوستی  و حقوق بشر می‌زنند، کجا هستند؟!

امام‌جمعه زاهدان در ادامه گفتند: اینکه آنها می‌گویند همۀ مردم شهر مقصر هستند این اشتباه است. هر کسی از هر طرفی که مرتکب گناهی شده باید پاسخگوی عملکرد خودش باشد، نه اینکه تمام مردم یک شهر را بزنند و یک ملت را قتل‌عام و نسل‌کشی کنند؛ این کار نامش خشم نیست بلکه جنون و دیوانگی است. کشتن انسان‌های بی‎‌گناه و بی‌دفاع، مسلمان باشند یا غیرمسلمان، کار درستی نیست.

مولانا عبدالحمید تصریح کردند: باید جلوی اسرائیل که در حال نسل‌کشی در غزه و نابودی کامل این شهر است گرفته شود. دولت‌هایی که با اسرائیل ارتباط نزدیک‌تری دارند و همۀ دولت‌های دنیا باید تلاش کنند تا آتش‌بس فوری برقرار شود و فیصله‌ای عادلانه صورت بگیرد. باید خدا و حقوق ملت‌ها مدنظر قرار گیرد تا جلوی جرم و جنایت بیشتر گرفته شود.

چاپ

226 بازدید

منتشر شده در تاریخ : 4 آبان, 1402


تمامی حقوق طرح برای پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید محفوظ است. Copyright ©