دفتر امام‌جمعهٔ اهل سنت زاهدان با صدور بیانیه‌ای ادعای یک خبرگزاری داخلی مبنی بر «استفاده از سند و فیش جعلی» برای سفر حج از سوی مولانا عبدالحمید را بی‌اساس و کاملا دروغ خواند، و نشر چنین اکاذیبی را در راستای «پروژهٔ تخریب» دانست.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعهٔ اهل سنت زاهدان، متن این بیانیه به شرح ذیل است:

 

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
قال تعالی: «وَيْلٌ لِّكُلِّ أَفَّاكٍ أَثِيمٍ»
اخیرا و پس از ممانعت مسئولین از سفر حج حضرت شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید، برخی رسانه‌های وابسته به حکومت به نشر اکاذیب روی آورده‌اند و بدون ذکر نام، ایشان را متهم به جعل سند و فیش حج نموده‌اند. جای بسی تعجب است که آقایان نه تنها مانع از سفر حج شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید شده، بلکه به نزدیکان و محافظان ایشان هم اجازه نداده‌اند به این سفر معنوی و عبادی بروند. این عمل خلاف نص صریح قرآن کریم در جاهای متعدد از جمله سوره‌های «مائده» و «حج» است که دستور آمده از راه خدا و مسجدالحرام کسی را بازندارید. پس از این تصمیم نهادهای حکومتی، غیر از نشر خبر،‌ هیچ اقدامی از سوی حضرت شیخ‌الاسلام و دفتر ایشان صورت نگرفته؛ نه جایی گلایه و شکایتی شده و نه فریادی بلند شده است.
اما نشر همین خبر که باعث بدنامی تصمیم‌گیرندگان تنگ‌نظر شده، آنها را واداشته به تهمت و افترا روی بیاورند و ادعا بکنند فیش حج حضرت شیخ‌الاسلام جعلی بوده است! در حالیکه این دروغ محض است و اصولا حضرت شیخ‌الاسلام مخالف سرسخت جعل اسناد و دروغ‌ هستند. آیا کسی که برای انجام یک عبادت و فریضهٔ الهی می‌رود با ارتکاب خلاف و جعل سند به حج می‌رود؟ ناگفته نماند تمامی مدارک و اسناد مربوط به این سفر در دفتر سازمان حج و زیارت قرار دارند. اما با وجود این، برخی رسانه‌های وابسته به نهادهای حکومتی درصدد انحراف افکار عمومی و توجیه اقدام اشتباه و تنگ‌نظرانهٔ حکومت هستند و پروژهٔ تخریب منتقدان را پیش می‌برند.
افرادی که پشت این رسانه‌ها مخفی شده‌اند و بدون هیچ ابائی به نشر اکاذیب مشغولند، بزرگترین دشمن همین رسانه‌ها هستند که باعث بی‌اعتباری آنها در جامعه و بین عموم مردم شده‌اند؛‌ امری که موجب شده مردم اعتماد خود را نسبت به رسانه‌های منسوب به نهادهای حکومتی از دست بدهند. براستی این افراد که شب‌وروز در شبکه‌های اجتماعی به صورت سازمان‌یافته دروغ‌پراکنی می‌کنند و تهمت می‌زنند، و خبرگزاری‌هایی که از بیت‌المال ارتزاق می‌کنند را سکوی نشر اکاذیب قرار داده‌اند،‌ چه پاسخی در مقابل خداوند در روز حساب دارند؟!


دفتر امام‌جمعهٔ اهل سنت زاهدان
29 خرداد 1402

چاپ

1550 بازدید

منتشر شده در تاریخ : 29 خرداد, 1402


تمامی حقوق طرح برای پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید محفوظ است. Copyright ©