مولانا عبدالحمید در مراسم تشییع‌جنازۀ سردار بشیراحمد ریگی:

 سردار بشیراحمد انسانی دلسوز و مهربان بود

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید، دوشنبه 6 تیر 1401 در مراسم تشییع‌جنازۀ سردار بشیراحمد ریگی، از ایشان به‌عنوان سرداری دلسوز و مهربان یاد کردند و رمز موفقیت این خانواده را «پایبندی به دستورات الهی» و «مردم‌داری» دانستند و همۀ سرداران را بر لزوم نگهداری خداوند و مردم توصیه کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل سنت زاهدان، مولانا عبدالحمید گفتند: سردار بشیراحمد انسانی دلسوز و مهربان بود و برای همگان مایۀ برکت و خیر بود. آبا و اجدادش؛ سردار مهرالله‌‌خان و سردار تاج‌محمدخان نیز به مردم خدمت کردند. این نشانۀ محبوبیت و مقبولیت این خانواده و نیز بیانگر محبت و حرمت و ارزشی است که مردم به این خانواده قائل‌اند.
امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان ادامه داند: یکی از رمزهای موفقیت این خانواده آن است که باخدا در ارتباط بودند، سالم زندگی کردند، دلسوز بودند و به دولت و ملت و به هیچ‌کس خیانت نکردند. باری سردار مهرالله‌‌خان در زمان بیماری وفات‌شان به بنده گفت: در طول زندگی نماز تهجد نه در سفر و نه در حضر از بنده فوت نشده است.
ایشان پایبندی به دستورات الهی و مردم‌داری را رمز موفقیت سرداران موفق دانستند و گفتند: رمز موفقیت سردار مهرالله‌خان و دیگر سردارهای موفق مردم‌داری و پایبندی به دستورات خداوند بوده است. مهم‌ترین نکته برای ریش‌سفیدان، علما، اندیشمندان و کسانی که مسئولیت دارند؛ نگهداری خدا و مردم است. اگر خدا را نگه ‌داریم و مردم‌دار باشیم موفق و سربلند هستیم.
مدیر دارالعلوم زاهدان اضافه کردند: امروز ما یک ریش‌سفید دلسوزی را از دست دادیم. اگر حاکم همۀ زمین باشیم آخر فنا و مرگ است و هیچ‌چیز از دنیا با خود نمی‌بریم، قطعاً دستاورد سفر آخرت «ایمان»، «خداترسی»، «عمل صالح»، «کار خیر» و «خدمت خلق» است.
ایشان در ادامه افزودند: همۀ مسلمانان برادر هستند و باید این اخوت و برادری را داشته باشند، وحدت و تقوا و خداترسی را حفظ کنند که خیلی مهم و حیاتی است و نیک بدانند زمانی خدمت به مردم ارزش دارد که برای جلب رضایت الله تعالی انجام بگیرد.
مولانا عبدالحمید در پایان به اهمیت پایبندی به دستورات الهی اشاره کردند و گفتند: اگر ملت با خدا باشد و دستورات خدا را اطاعت و پیروی کند، الله تعالی آنان را نگهداری می‌کند، خدا را داشته باشیم و فکر آن لحظه‌ای را بکنیم که به ملاقات خدا می‌رویم و سعی کنیم سالم و باخدا زندگی کنیم و لحظه‌ای از خدا غافل نباشیم.

چاپ

914 بازدید

منتشر شده در تاریخ : 7 تیر, 1401


تمامی حقوق طرح برای پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید محفوظ است. Copyright ©