شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید دیروز یکشنبه (۷ فروردین ۱۴۰۱) در همایش دانش‌آموختگی مدرسه دینی امام ابوحنیفه عظیم‌آباد سیستان، با اشاره به «قرابت و خویشاوندی تاریخی شیعه و سنی در سیستان‌وبلوچستان»، خواستار صدور مجوز ساخت برای مدرسه دینی عظیم‌آباد از سوی مسئولان شدند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، مولانا عبدالحمید اظهار داشتند: شیعه و اهل‌سنت در سیستان‌وبلوچستان با یکدیگر قرابت تاریخی دارند. عملکرد هر کسی برای خودش محترم است و ما باید وحدت و اخوت را رعایت کنیم. شیعه و سنی بیشتر به همدیگر توجه کنند و یکدیگر را دریابند.
امام جمعه اهل‌سنت زاهدان در ادامه افزودند: وقت آن رسیده است که مشکلات و تبعیض‌ها برطرف و موانع وحدت و اخوت برداشته شوند و همهٔ مردم ایران با یک نگاه نگریسته شوند.
مولانا عبدالحمید در ادامه گفتند: سیزده سال است که طلاب مدرسه دینی امام ابوحنیفه عظیم‌‌آباد در منازل مردم سکونت دارند و در طول این سال‌ها مشکلات زیادی را تحمل کرده‌اند. اکنون وقت آن رسیده است که مسئولین عزیز، بزرگواری کنند و مجوز ساخت این مدرسه را در کنار روستای عظیم‌‌آباد صادر کنند.

مولانا عبدالحمید در ادامهٔ سخنان‌شان گفتند: امیدواریم آب سیستان هم برای همیشه جریان داشته باشد. خوشحالیم که در همسایگی کشور ما یک حکومت اسلامی قرار دارد و ما این را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم ملت عزیز افغانستان برای همیشه رنج‌هایش را پشت سر بگذارد.
ایشان خاطرنشان ساختند: مسئولان جمهوری اسلامی ایران و کشور‌های همسایه را به اجرای عدالت توصیه می‌کنیم. اجرای عدالت سبب افزایش امنیت می‌شود.
مدیر دارالعلوم زاهدان افزودند: نگهداشتن «الله» و «مردم» بهترین سیاست است. باید با مردم «صداقت» داشته باشیم و هرگز به مردم وعدهٔ سر خرمن ندهیم. وقتی مسئولانِ حکومت‌ها در مقابل مردم متواضع باشند و به وظیفهٔ خودشان که رسیدگی به مشکلات مردم است، عمل کنند در این‌صورت «الله» و «مردم» برای آنها کافی‌ست؛ چنان‌که قرآن عظیم‌الشان می‌فرماید: «یا أیها النبی حسبک الله و من اتبعک من المومنین».

چاپ

2036 بازدید

منتشر شده در تاریخ : 8 فروردین, 1401


تمامی حقوق طرح برای پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید محفوظ است. Copyright ©