- پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید - https://abdolhamid.net/persian -
مولانا عبدالحمید:

از مسئولان درخواست داریم مجوز ساخت مدرسه دینی عظیم‌آباد سیستان را صادر کنند

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید دیروز یکشنبه (۷ فروردین ۱۴۰۱) در همایش دانش‌آموختگی مدرسه دینی امام ابوحنیفه عظیم‌آباد سیستان، با اشاره به «قرابت و خویشاوندی تاریخی شیعه و سنی در سیستان‌وبلوچستان»، خواستار صدور مجوز ساخت برای مدرسه دینی عظیم‌آباد از سوی مسئولان شدند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، مولانا عبدالحمید اظهار داشتند: شیعه و اهل‌سنت در سیستان‌وبلوچستان با یکدیگر قرابت تاریخی دارند. عملکرد هر کسی برای خودش محترم است و ما باید وحدت و اخوت را رعایت کنیم. شیعه و سنی بیشتر به همدیگر توجه کنند و یکدیگر را دریابند.
امام جمعه اهل‌سنت زاهدان در ادامه افزودند: وقت آن رسیده است که مشکلات و تبعیض‌ها برطرف و موانع وحدت و اخوت برداشته شوند و همهٔ مردم ایران با یک نگاه نگریسته شوند.
مولانا عبدالحمید در ادامه گفتند: سیزده سال است که طلاب مدرسه دینی امام ابوحنیفه عظیم‌‌آباد در منازل مردم سکونت دارند و در طول این سال‌ها مشکلات زیادی را تحمل کرده‌اند. اکنون وقت آن رسیده است که مسئولین عزیز، بزرگواری کنند و مجوز ساخت این مدرسه را در کنار روستای عظیم‌‌آباد صادر کنند.

مولانا عبدالحمید در ادامهٔ سخنان‌شان گفتند: امیدواریم آب سیستان هم برای همیشه جریان داشته باشد. خوشحالیم که در همسایگی کشور ما یک حکومت اسلامی قرار دارد و ما این را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم ملت عزیز افغانستان برای همیشه رنج‌هایش را پشت سر بگذارد.
ایشان خاطرنشان ساختند: مسئولان جمهوری اسلامی ایران و کشور‌های همسایه را به اجرای عدالت توصیه می‌کنیم. اجرای عدالت سبب افزایش امنیت می‌شود.
مدیر دارالعلوم زاهدان افزودند: نگهداشتن «الله» و «مردم» بهترین سیاست است. باید با مردم «صداقت» داشته باشیم و هرگز به مردم وعدهٔ سر خرمن ندهیم. وقتی مسئولانِ حکومت‌ها در مقابل مردم متواضع باشند و به وظیفهٔ خودشان که رسیدگی به مشکلات مردم است، عمل کنند در این‌صورت «الله» و «مردم» برای آنها کافی‌ست؛ چنان‌که قرآن عظیم‌الشان می‌فرماید: «یا أیها النبی حسبک الله و من اتبعک من المومنین».