مولانا عبدالحمید با اشاره به طرح توسعه سواحل مکران:

مسئولان زمینهٔ لازم را برای مهارت‌آموزی جوانان مناطق ساحلی فراهم کنند

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید شامگاه دوشنبه (۱ فروردین ۱۴۰۱) در همایش دانش‌آموختگی مدرسه دينی “حیدر کرار ” روستايی “سرگان”- از توابع شهرستان کنارک-با اشاره به طرح توسعه سواحل مکران، ضمن توصیه مردم به «مهارت‌آموزی» و «فراگیری فنون مختلف»، مسئولان را نیز بر لزوم «فراهم‌سازی زمینه‌های لازم» برای این منظور تاکید کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید اظهار داشتند: طرح توسعه سواحل مکران یک موقعیت استثنایی است و مهم این است که مردم ما از این موقعیت و توسعه عقب نمانند.
ایشان خاطرنشان کردند: در طرح توسعه سواحل مکران یک مسئولیت متوجه مردم ساحلی است و یک مسئولیت متوجه مسئولان؛ مسئولیت مردم این است که آمادگی‌های لازم را برای استفاده از این طرح داشته باشند. برای این منظور دنبال مهارت‌آموزی و فراگیری علوم و فنونی بروند که برای فعالیت در طرح توسعه سواحل نیاز است.
ایشان ادامه دادند: وظیفه مسئولان این است که زمینه‌های لازم را برای مهارت‌آموزی مردم فراهم کنند.
امام‌جمعه زاهدان خاطرنشان ساختند: نکتهٔ مهم دیگر اینکه شرکت‌هایی که در مناطق ساحلی هستند اگر واقعاً در ادعای بکارگیری از نیروهای بومی صادق هستند باید با کسانی که در این مناطق در حال تحصیل‌اند قرارداد ببندند و به آنان بورسیه بدهند تا در رشته‌های مورد نیاز تحصیل کنند و بعد از دریافت مدرک از آنها کار گرفته شود تا مردم بومیِ منطقه هم اطمینان حاصل کنند که از تحصیلکردگان‌شان استفاده می‌شود.
مولانا عبدالحمید تصریح کردند: دغدغه مردم مناطق ساحلی این است که شاید در آینده فرزندان‌شان به کار گرفته نشوند و نیروی کار از دیگر استان‌ها آورده شود که در این‌صورت ظلم بسیار بزرگی به مردم این مناطق خواهد شد.
امام جمعه زاهدان در پایان تاکید کردند: توصیه بنده به جوانان عزیز این است که دنبال فراگیری شغل و حرفه باشند و در زمینه‌های مختلف فنی و حرفه‌ای مهارت حاصل کنند.

چاپ

520 بازدید

منتشر شده در تاریخ : 2 فروردین, 1401


تمامی حقوق طرح برای پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید محفوظ است. Copyright ©