مولانا عبدالحمید در مراسم تکریم و معارفه استاندار سیستان‌وبلوچستان:

استفاده از نیروهای بومی سبب افزایش انگیزۀ مدیران و مردم و تحکیم وحدت و اخوت می‌شود

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید، روز پنجشنبه (25 شهریور 1400) در آیین تکریم و معارفه استاندار سیستان‌وبلوچستان که با حضور وزیر کشور در تالار فردوسی دانشگاه سیستان‌وبلوچستان برگزار شد، با بیان اینکه استفاده از نیروهای بومی سبب «افزایش انگیزه در مدیران و مردم» و «تحکیم وحدت و اخوت» می‌شود، استاندار جدید را به مسائلی از قبیل «مدیریت صحیح سرمایه‌های استان»، «حل مشکل فقر و بیکاری با نگاه اقتصادی» و «اهتمام به موضوع اشتغال» توصیه کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، مولانا عبدالحمید «مدیریت صحیح داشته‌ها» را بسیار مهم دانستند و گفتند: قبل از هر چیز باید ببینیم در کشور و استان ما چه سرمایه‌هایی وجود دارد، سپس با مدیریت صحیح و درستِ این داشته‌ها و سرمایه‌ها مشکلات مردم استان را که از فقر و بیکاری رنج می‌برند، برطرف کنیم.
ایشان در ادامه افزودند: بهترین سیاستی که رئیس محترم جمهور نیز بر آن تاکید دارند این است که استاندار جدید سیستان‌وبلوچستان و سایر مسئولین بر سرمایه‌های موجود در این استان تمرکز کنند و این سرمایه‌ها را به‌صورت صحیح و درست مدیریت نمایند.
مولانا عبدالحمید «نیروی انسانی» را از مهمترین سرمایه‌های سیستان‌وبلوچستان برشمردند و خاطرنشان کردند: یکی از مهمترین داشته‌های سیستان‌وبلوچستان که جزو بزرگترین سرمایه‌های این استان محسوب می‌شود «مردم» و نیروهای توانمند علمی هستند.

 

در بین استعدادهای سیستان‌وبلوچستان افرادی در حد «وزیر» وجود دارند
مولانا عبدالحمید تصریح کردند: مردم سیستان‌وبلوچستان مردم فهیم و بااستعدادی هستند. در بین مردم این استان افراد شاخصی وجود دارند که توانایی و شایستگی‌های لازم برای پست وزارت را دارند. لذا امیدواریم همان‌طور که از ظرفیت دیگر استان‌ها در این استان استفاده شده است، شایستگان سیستان‌وبلوچستان نیز در دیگر استان‌ها بکارگیری شوند.
مولانا عبدالحمید بر لزوم استفاده از نیروهای بومی در استان تاکید کردند و گفتند: امیدواریم استاندار جدید در گزینش مسئولان ادارات از نیروهای بومی استفاده کند. استفاده از نیروهای بومی به‌صورت برابر علاوه بر اینکه موجب افزایش انگیزه در میان مدیران و مردم می‌شود، می‌تواند وحدت و برادری را نیز مستحکم‌تر کند.
ایشان از انتصاب استاندار جدید در سیستان‌وبلوچستان ابراز خرسندی کردند و گفتند: درخواست مردم تحقق وعدۀ رئیس‌جمهور مبنی بر انتصاب استانداری در حد وزیر برای سیستان‌وبلوچستان بود که بتواند در جلسات هیات دولت شرکت کند و با طرح مشکلات در هیئت دولت، سبب تسریع در رفع مشکلات شود. از رئیس‌جمهور محترم به‌خاطر تحقق این وعده و از وزیر کشور برای معرفی چنین استانداری تشکر می‌کنیم.
امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان در ادامه به وحدت و اخوت مردم استان اشاره کردند و گفتند: مردم سیستان‌وبلوچستان با همدیگر برادری تاریخی دارند. بی‌انصافی است که کسی در میان مردم شیعه و سنی این استان تفرقه ایجاد کند. این مردم همه مسلمان هستند و ایمان بالاترین سرمایه آنان است.
ایشان افزودند: در سیستان‌وبلوچستان یک انگیزه در میان اهل‌سنت وجود دارد و آن اینکه اگر قرار باشد کسی دست به سوی برادر شیعۀ آنان دراز کند اول باید اهل‌سنت را بکُشد بعد به شیعه دست‌درازی کند؛ این موضوع یک اصل در میان برادران شیعه ما نیز است. خوشبختانه در اینجا هیچ موضوعی برای تفرقه وجود ندارد.
مدیر دارالعلوم زاهدان خاطرنشان کردند: با تلاش نیروهای نظامی و امنیتی و عزیزان سپاه، امنیت در استان حکم‌فرماست. البته بنده در جلسۀ دیدار علما و نخبگان با رئیس‌جمهور نیز گفتم که بزرگترین امنیت با همکاری مردم برقرار می‌شود.
ایشان بر لزوم برداشته‌شدن «نگاه امنیتی» از سیستان‌وبلوچستان تاکید کردند و گفتند: باید نگاه‌ امنیتی را از این استان برداریم و نگاه اقتصادی را جایگزین کنیم. نگاه اقتصادی می‌واند به توسعۀ استان کمک کند. وقتی نگاه امنیتی نسبت به استان برداشته شود می‌توانیم بسیاری از هزینه‌هایی که برای این موضوع صرف می‌شوند را برای راه‌اندازی کارخانه‌ها و اشتغال مردم خرج کنیم.
مولانا عبدالحمید تاکید کردند: استان سیستان‌وبلوچستان با نگاه اقتصادی سریع‌تر در مسیر توسعه قرار می‌گیرد و سرمایه‌گذاری در استان نیز رشد می‌کند. لذا امیدواریم استاندار جدید سیستان‌وبلوچستان با نگاه اقتصادی به دنبال حل مشکلات مردم و رسیدگی به مشکلات کارخانه‌های تعطیل و اشتغال مردم باشد.

چاپ

758 بازدید

منتشر شده در تاریخ : 25 شهریور, 1400


تمامی حقوق طرح برای پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید محفوظ است. Copyright ©