شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید شامگاه دیروز (19 خرداد 1397) در مراسم ختم کلام‌الله مجید زابل، با انتقاد از عدم بکارگیری شایستگان اهل‌سنت در منطقۀ «سیستان»، از مسئولین خواست به‌ خواسته‌ها و مشکلات مردم این منطقه رسیدگی کنند.
به گزارش واحد خبر پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، مولانا عبدالحمید در این مراسم که در مسجد جامع زابل برگزار شد، اظهار داشتند: مردم سیستان گلایه دارند که باوجود گذشت 40 سال از عمر انقلاب اسلامی اما تا کنون از شایستگان و تحصیل‌کردگان اهل‌سنت این منطقه در استخدام‌ها کار گرفته نشده است. مردم منطقۀ سیستان در امر کشاورزی و دامداری کنار هم هستند، اما از شایستگان این منطقه برای اداره و ساختن کشور و دفاع از تمامیت ارضی میهن استفاده نشده است.
امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان مسئولین را به رسیدگی به خواسته‌های قانونی مردم سیستان توصیه کردند و گفتند: وقت آن رسیده است که مسئولین محترم مردم عزیز سیستان را دریابند. باید با استخدام شایستگان اقوام و مذاهب موجود در منطقۀ سیستان وحدت و اخوت مردم این منطقه را تقویت کنیم تا خدای‌ناکرده دشمنان نتوانند به این وحدت و اخوت ضربه بزنند.
مولانا عبدالحمید تاکید کردند: وحدت و اخوت سرمایه‌های بسیار بزرگی هستند که باید آن را حفاظت کنیم. سیاست استفاده از شایستگان اقوام و مذاهب در ادارۀ کشور صحیح‌ترین سیاست و به نفع حاکمیت و ملت است.
ایشان در ادامه خطاب به مردم سیستان‌وبلوچستان گفتند: توصیه بنده به مردم عزیز سیستان‌وبلوچستان اعم از شیعه و سنی آن است که به‌خاطر پست و مقام یکدیگر را نرنجانند، بلکه یکدیگر را در آغوش بگیرند و در کنار هم باشند. توسعه، آبادانی، امنیت و اخوت در سیستان‌وبلوچستان زمانی حاصل می‌شود که مردم این استان کنار یکدیگر باشند.
مدیر دارالعلوم زاهدان تاکید کردند: هر کسی که خیرخواه شیعه و سنی و استان است باید همواره به این بیندیشد که چگونه مردم استان را کنار یکدیگر قرار دهد و بر وحدت و اخوت مردم بیفزاید. همۀ ما باید با هم و کنار همدیگر باشیم؛‌ نباید بین ما تبعیض و بی‌عدالتی وجود داشته باشد، زیرا همۀ ما با یکدیگر برادر و جزو ملت ایران هستیم.

چاپ

1280 بازدید

منتشر شده در تاریخ : 20 خرداد, 1397


تمامی حقوق طرح برای پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید محفوظ است. Copyright ©