پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید

وقت آن است که مسئولین مردم منطقۀ سیستان را دریابند

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید شامگاه دیروز (19 خرداد 1397) در مراسم ختم کلام‌الله مجید زابل، با انتقاد از عدم بکارگیری شایستگان اهل‌سنت در منطقۀ «سیستان»، از مسئولین خواست به‌ خواسته‌ها و مشکلات مردم این منطقه رسیدگی کنند.
به گزارش واحد خبر پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، مولانا عبدالحمید در این مراسم که در مسجد جامع زابل برگزار شد، اظهار داشتند: مردم سیستان گلایه دارند که باوجود گذشت 40 سال از عمر انقلاب اسلامی اما تا کنون از شایستگان و تحصیل‌کردگان اهل‌سنت این منطقه در استخدام‌ها کار گرفته نشده است. مردم منطقۀ سیستان در امر کشاورزی و دامداری کنار هم هستند، اما از شایستگان این منطقه برای اداره و ساختن کشور و دفاع از تمامیت ارضی میهن استفاده نشده است.
امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان مسئولین را به رسیدگی به خواسته‌های قانونی مردم سیستان توصیه کردند و گفتند: وقت آن رسیده است که مسئولین محترم مردم عزیز سیستان را دریابند. باید با استخدام شایستگان اقوام و مذاهب موجود در منطقۀ سیستان وحدت و اخوت مردم این منطقه را تقویت کنیم تا خدای‌ناکرده دشمنان نتوانند به این وحدت و اخوت ضربه بزنند.
مولانا عبدالحمید تاکید کردند: وحدت و اخوت سرمایه‌های بسیار بزرگی هستند که باید آن را حفاظت کنیم. سیاست استفاده از شایستگان اقوام و مذاهب در ادارۀ کشور صحیح‌ترین سیاست و به نفع حاکمیت و ملت است.
ایشان در ادامه خطاب به مردم سیستان‌وبلوچستان گفتند: توصیه بنده به مردم عزیز سیستان‌وبلوچستان اعم از شیعه و سنی آن است که به‌خاطر پست و مقام یکدیگر را نرنجانند، بلکه یکدیگر را در آغوش بگیرند و در کنار هم باشند. توسعه، آبادانی، امنیت و اخوت در سیستان‌وبلوچستان زمانی حاصل می‌شود که مردم این استان کنار یکدیگر باشند.
مدیر دارالعلوم زاهدان تاکید کردند: هر کسی که خیرخواه شیعه و سنی و استان است باید همواره به این بیندیشد که چگونه مردم استان را کنار یکدیگر قرار دهد و بر وحدت و اخوت مردم بیفزاید. همۀ ما باید با هم و کنار همدیگر باشیم؛‌ نباید بین ما تبعیض و بی‌عدالتی وجود داشته باشد، زیرا همۀ ما با یکدیگر برادر و جزو ملت ایران هستیم.

خروج از نسخه موبایل