مولانا عبدالحمید در جمع مردم شه‌مرادآباد زاهدان:

برای آخرت خود و فرزندان‌مان برنامه‌ریزی کنیم

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید پنج‌شنبه 1 بهمن 1394 (10 ربیع‌الثانی) در جمع مردم شهرک “شه‌مرادآباد” و روستاهای حومه شهرستان زاهدان حضور یافتند و در مسجد امیرالمؤمنین عمر فاروق رضی‌الله‌عنه به ایراد سخن پرداختند.
امام جمعه اهل‌سنت زاهدان سخنان خویش را با تلاوت آیه «وَاتَّقُوا يَومًا تُرجَعُونَ فِيهِ إِلى اللهِ ثُمَّ تُوَفَّى كُلُّ نَفسٍ مَا كَسَبَت وَهُم لا يُظلَمُونَ» آغاز نمودند و از دیدار با مردم خوب شهرک شه‌مرادآباد و حومه ابراز خرسندی کردند.
مولانا عبدالحمید خاطرنشان کردند: ما در این دنیا مسافریم و سفر بزرگتری در پیش داریم؛ سفری در پیش داریم که سرانجام آن یا بسیار خوب است یا بسیار بد. آغاز این سفر از همین دنیاست؛ از شکم مادر تا دامان او این سفر ادامه می‌یابد تا اینکه انسان روی پای خود می‌ایستد. اکثر انسان‌ها در خطا به‌سر می‌برند و گمان می‌کنند برای اسباب همین دنیا آفریده شده‌اند. به‌همین دلیل دنبال مدهای جدید هستند و در تلاش‌اند تا آلات و اسباب پیشرفته‌تری به‌دست بیاورند.
ایشان افزودند: دنیا بی‌ارزش است و خیلی زود می‌گذرد. خداوند دنیا را به بهار تشبیه داده است که خیلی زیبا، اما زودگذر است. زمینِ سرسبز خیلی زود سیاه و زرد می‌شود. نادان است کسی‌که فکر و تدبر نکند چرا به این دنیا فرستاده شده است و اینکه رسالت او چیست؟ اسباب دنیا نیازها و ضرورت‌های ما هستند، اما زندگی ما برای عبادت و تعلق مع الله است. باید در پرتو قرآن و سنت زندگی بگذارنیم و آخرت خود را آباد کنیم.
مدیر دارالعلوم زاهدان با اشاره به اهمیت «برنامه‌ریزی برای زندگی ابدی»، تاکید کردند: عزیزان من! در دنیا به اندازه نیاز تلاش شود؛ دنیا را آباد کنید، اما بیشتر زحمت‌ها برای آخرت و زندگی ابدی باشد. ممکن است پیش از حساب‌وکتاب، ما هزاران سال در قبر بمانیم. پس برای روشنایی و آبادانی آن فکر کنیم و برنامه‌ریزی داشته باشیم. اوقات خودمان را ضایع نکنیم و شب و روزمان را جلوی تلویزیون و شبکه‌های ماهواره‌ای ضایع نسازیم.
ایشان خطاب به حضار اظهار داشتند: آیا نباید برای دنیای باقی و جهان آخرت فکر کنیم؟ چرا با وجود ده‌ها آیه‌ی قرآنی از زندگی ابدی غافل باشیم؟ به فکر روزی باشیم که مادران مهربان حاضرند فرزندان و عزیزان‌شان به جهنم بروند، اما خودشان نجات پیدا کنند. در آن روز هر شخصی حاضر است همه عزیزانش به جهنم بروند، اما خودش نجات پیدا کند.
مولانا عبدالحمید ضمن تاکید بر آبادانی دنیا و آخرت، خاطرنشان کردند: دنیا را برای خود و نسل‌های بعدی آباد کنید، اما بیشتر به فکر دنیایی باشید که پایان ندارد. خداوند استعدادهای فراوانی به انسان عطا فرموده است که می‌تواند هر دو زندگی و جهان خود را آباد کند. پیامبران علیهم‌السلام همین کار را کردند، اما آنان دنیای دیگران را آباد کردند و خود در سختی و مشقت به‌سر بردند.
امام جمعه اهل‌سنت زاهدان افزودند: احکام دین و آموزه‌های تابنده اسلام ما را می‌سازند. قرآن و سنت انسان‌ساز هستند و ما از آنها غافل هستیم، متأسفانه ما برای دنیای فرزندان‌مان بیشتر تلاش و برنامه‌ریزی داریم اما برای آخرت و زندگی ابدی کمتر برنامه داریم. دین باید در دل باشد، در هر جا و هر حال به یاد خدا باشیم و احکام شریعت را حفاظت کنیم.
حضرت شیخ‌الاسلام در ادامه افزودند: فردی که از خدا می‌ترسد در هر حال او را در نظر می‌گیرد. به هر کشوری برود از حدود الهی تجاوز نمی‌کند و از گناهان پرهیز می‌کند. این نشانه سعادت و کامیابی است.
ایشان بر التزام به اخلاق نیکو تاکید کردند و اظهار داشتند: از حسادت، تهمت، غرور، تکبر، تمسخر و تحقیر دیگران و صدا زدن مردم با عیوب و طعنه‌زدن پرهیز شود. حرمت و احترام همه را حفظ کنیم. فریب دنیا را نخوریم؛ معلوم نیست کی مرگ به سراغ ما می‌آید و از این دنیا باید برویم.
مولانا عبدالحمید خطاب به مردم منطقه شهرک شه‌مرادآباد، منزل‌آب و حومه اظهار داشتند: در تربیت فرزندان‌تان کوشا باشید؛ فرزندان ارزشمند هستند آنان را بی‌ارزش نکنید. فرزندی که تربیت نشود و به آموزش و تعلیم آن توجه نشود، بی‌ارزش می‌شود. بچه‌ها را به حال خود رها نکنید که با معتادان و اراذل و اوباش همراه شوند.
ایشان ادامه دادند: سرمایه‌ی اصلی شما ثروت و پول نیست، بلکه فرزند نیک است. فرزندان را به زیور علم آراسته کنید. در این منطقه باید مدارس و مکاتب دینی باشد. سایر مشکلات نیز از طریق مسئولان ذی‌ربط پیگیری شود و به یک کانال یا فرد اکتفا نشود. امیدواریم این منطقه بیش از پیش آباد شود و با نور قرآن منور گردد. با جماعت‌های تبلیغ همکاری شود که خداوند در این نهضت برکات زیادی قرار داده است.
شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در پایان خاطرنشان کردند: نماینده محترم مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی و بسیاری از معتمدین در جلسه حضور دارند؛ امید است در رفع انواع مشکلات تلاش کنند.

چاپ

1692 بازدید

منتشر شده در تاریخ : 7 بهمن, 1394


تمامی حقوق طرح برای پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید محفوظ است. Copyright ©