در پی اعدام «شیخ نمر باقر النمر» از علمای سرشناس شیعه‌‌ در عربستان سعودی، شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید این اقدام را بر خلاف مصلحت جهان اسلام عنوان کردند.
امام جمعه‌ اهل‌سنت زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگار «سنی‌آنلاین» با اشاره به وضعیت فعلی جهان اسلام، ضمن «تقبیح» اعدام شیخ نمر، آن را «بر خلاف مصلحت جهان اسلام» دانستند و اظهار داشتند: «از این اقدام بسیار متاثر و متاسف شدم. در شرایط فعلی که جهان اسلام به شدت نیاز به وحدت و انسجام دارد، اعدام شیخ نمر به صلاح اسلام و مسلمین نبود.»
امام جمعه‌ اهل‌سنت زاهدان با اشاره به نامه‌‌ای که مهرماه 1393 مبنی بر لغو حکم اعدام شیخ‌ نمر به پادشاه عربستان سعودی نوشته بودند، به خبرنگار«سنی‌آنلاین» گفتند: بنده پارسال نامه‌ای به پادشاه عربستان سعودی نوشتم و از ایشان خواستم حکم اعدام شیخ نمر متوقف شود و در این حکم تجدید نظر صورت گیرد.
ایشان در ادامه افزودند: با توجه به نامه‌هایی که سایر علما و سازمان‌های بین‌المللی برای لغو حکم اعدام شیخ نمر نوشته بودند، انتظار می‌رفت این نامه‌ها مورد توجه قرار گیرد و این روحانی شیعه اعدام نشود؛ اما متاسفانه پاسخی به این نامه‌‌ها داده نشد.

شایان ذکر است در نامه‌ای که شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید پس از صدور حکم اعدام شیخ نمر به ملک عبدالله، پادشاه وقت عربستان سعودی نوشته بودند آمده بود: «با توجه به اینکه دشمنان اسلام همواره در صدد فرصت‌اند تا از هر اتفاقی جهت شعله‌ور کردن آتش فتنه در کشورهای اسلامی بهره‌برداری نمایند و از آب گل‌آلود ماهی بگیرند، لذا بنده به نمایندگی از علما و نخبگان اهل‌سنت ایران خواستار استفاده حضرتعالی از اختیارات ویژۀ خود مبنی بر لغو حکم اعدام شیخ “نمر باقر النمر” هستم.»

گفتنی‌ست وزارت کشور عربستان سعودی امروز در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد، حکم اعدام 47 نفر بنابر اتهامات امنیتی اجرا شده است. در میان اعدام‌شدگان نام “نمر باقر النمر” روحانی شیعه مخالف حکومت عربستان نیز دیده می‌شود. خانواده این روحانی شیعه اعدام وی را تایید کرده است.

چاپ

10222 بازدید

منتشر شده در تاریخ : 12 دی, 1394


تمامی حقوق طرح برای پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید محفوظ است. Copyright ©