مولانا عبدالحمید در نشست علما، معتمدین، نخبگان و جوانان با حضور وزیر کشور:

مشارکت همگانی و نگاه یکسان موجب تحکیم وحدت و امنیت پایدار می‌شود

امام جمعه اهل‌سنت زاهدان در نشست «وحدت علما، معتمدین، نخبگان و جوانان» با حضور وزیر کشور، ضمن تاکید بر حفظ وحدت، “مشارکت همگانی” و “نگاه یکسان” را از عوامل مؤثر در تحکیم وحدت و امنیت پایدار برشمردند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی «سنی‌آنلاین»، شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در این نشست، که صبح امروز (پنج‌شنبه 3 دی 1394/ 12 ربیع‌الاول 1437) در تالار فردوسی دانشگاه سیستان‌وبلوچستان برگزار شد، با اشاره به هفته وحدت، ضمن تبریک این هفته اظهار داشتند: در سال‌روز ولادت پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم، پیامبر نور و رحمت، قرار داریم. آن‌حضرت صلی‌الله‌علیه‌وسلم در تمام ابعاد مربی و مرشدی بی‌نظیر هستند.
امام جمعه اهل‌سنت زاهدان در ادامه افزودند: دلیل تمام مشکلات مسلمانان عصر حاضر دوری از تعالیم زیبای پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم است. تاریخ شاهد است که هر ملتی از اصل خود فاصله بگیرد، در ورطۀ نابودی قرار می‌گیرد.
مولانا عبدالحمید در ادامۀ سخنا‌ن‌شان به اوضاع مردم در استان سیستان‌وبلوچستان اشاره کردند و خطاب به وزیر کشور گفتند: جناب آقای وزیر! شما به منطقه‌ای تشریف آورده‌اید که دارای تنوع قومی و مذهبی است. الحمدلله بین مردم استان محبت و دوستی دیرینه‌ای وجود دارد. این استان در تاریخ خود شاهد دو شخصیت و عالم برجسته همچون مولانا عبدالعزیز و آیت‌الله کفعمی بوده است که با یکدیگر بسیار محبت داشته‌اند و سبب دوستی بین مردم شده‌‌اند.
ایشان در ادامه افزودند: مردم استان ما با یکدیگر اختلاف ندارند و اختلافات جزئی اخیر را دیگران به‌وجود آوردند. اما هرگاه همین اختلافات جزئی پیش آمده است دشمنان از آنها سوءاستفاده کرده‌اند. ولی الحمدلله در حال حاضر وحدت، محبت و تعامل بین مردم استان از هر زمان دیگری بهتر و بیشتر است.
مدیریت دارالعلوم زاهدان به امنیت موجود در استان سیستان‌وبلوچستان نیز اشاره کردند و گفتند: الحمدلله در استان سیستان‌وبلوچستان امنیت موجود است و ناامنی ریشه‌دار در این استان وجود ندارد. برخی تحرکات جزئی ناامنی محسوب نمی‌شوند. این امنیت در کنار انجام ‌وظیفۀ نهادهای نظامی و انتظامی، مرهون مردم این استان است.
ایشان در ادامه گفتند: مردم استان سیستان‌وبلوچستان در مقابل ناامنی‌ها ایستاده‌اند و با ایجاد هرگونه ناامنی مخالفت کرده‌اند. لذا ایجاد امنیت در منطقه از طریق ایجاد امید در مردم بسیار مفیدتر از قوۀ قهریه نتیجه می‌دهد و چه بسا قوۀ قهریه نتیجۀ معکوس داشته باشد.
امام جمعه اهل‌سنت زاهدان «مشارکت همگانی» و «نگاه یکسان» را موجب تحکیم وحدت دانستند و گفتند: هر اقدامی که در راستای وحدت باشد، موجب تحکیم وحدت و امنیت می‌شود. بالاترین سیاستی که دولت تدبیر و امید می‌تواند در این استان اجرا نماید، مشارکت همگانی و نگاه و توجه یکسان به اقشار مختلف مردم است. این دو عامل در وحدت پایدار و ایجاد امنیت بسیار تاثیرگذار هستند. سران کشورهایی که امروزه با مشکلات و بحران مواجه هستند از اینکه به حرف و خواستۀ ملت‌های‌شان توجه نکرده‌اند بسیار پشیمان‌اند و افسوس می‌خورند.
مولانا عبدالحمید در پایان سخنان‌شان «فقر» و «بیکاری» را دو معضل مهم مردم در استان سیستان‌وبلوچستان عنوان کردند و گفتند: مردم استان سیستان‌وبلوچستان از دو معضل فقر و بیکاری به‌شدت رنج می‌برند. لذا امیدواریم طرح‌های دولت تدبیر و امید در این استان موجب پیشرفت و توسعۀ استان شود و در رفع مشکلات مردم مؤثر واقع شوند، البته از وزیر محترم کشور می‌خواهیم که بیش‌ از پیش از استاندار سیستان‌وبلوچستان حمایت کنند و دست‌شان را بیشتر باز بگذارند.

چاپ

1539 بازدید

منتشر شده در تاریخ : 3 دی, 1394


تمامی حقوق طرح برای پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید محفوظ است. Copyright ©