“خبرگزاری بسیج” با انتشار یک دروغ شاخدار علیه شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید، مدعی شد ایشان مراسم عروسی پسرشان را «در روز اربعین برگزار کرده است».

دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان ضمن تکذیب شدید این خبر، اعلام می‌دارد مراسم مذکور نه در روز اربعین، بلکه دو روز بعد از آن برگزار شده است. اگرچه برگزاری مراسم عروسی در تمام روزهای سال در فقه اهل‌سنت هیچ اشکال و منع شرعی ندارد، باز هم مولانا عبدالحمید به‌خاطر مراعات حال برادران شیعه و احترام به باورهای آنان در این خصوص، مراسم عروسی فرزندشان را که قرار بود در اوایل محرم برگزار شود، به تاخیر انداختند.
با وجود این، اما برخی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های افراطی برای گل‌آلود کردن آب و رسیدن به مقاصد افراط‌گرایانۀ خویش، از این موضوع بهره‌برداری سوء کرده‌اند؛ آنها ضمن متهم کردن مولانا عبدالحمید به بی‌احترامی به عقاید شیعیان، با استناد به گزارشات کذب، مدعی شدند این مراسم در روز اربعین برگزار شده است.
در این میان از بسیج که ارگان مردمی است، بعید است به گزارش‌های دروغ و مغرضانۀ افراد معلوم‌الحال استناد نماید و به تخریب شخصیت دلسوزان ملت و نظام بپردازد. یقینا همین گزارش‌های کذب و بی‌اساس بود که منجر به تخریب نمازخانه اهل‌سنت در منطقه پونک تهران شد؛ اقدامی که موجب جریحه‌‌دار شدن احساسات جامعه اهل‌سنت ایران و تمام انسان‌های آزاده گردید.
امید است تمام رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها اخلاق انسانی، اسلامی و رسانه‌ای را مدنظر قرار دهند و با توجه به اوضاع بحرانی جهان و کشورهای اسلامی، بیش از این در ناقوس اختلاف بین مسلمانان ندمند و آب به آسیاب دشمن نریزند.

دفتر امام جمعه اهل‌سنت زاهدان
17 آذر 1394

چاپ

9765 بازدید

منتشر شده در تاریخ : 17 آذر, 1394


تمامی حقوق طرح برای پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید محفوظ است. Copyright ©