در پی انتشار یک خبر جهت‌دار در روزنامه جمهوری اسلامی، شماره 10473 دوشنبه 16 آذر مبنی بر برگزاری مراسم ازدواج فرزند حضرت شیخ‌الاسلام در «ایام اربعین»، دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان محتوای این خبر را تکذیب کرد.

این روزنامه در صفحه‌ی خبر خود به نقل از «منابع خبری از زاهدان» نوشت: استاندار سیستان‌وبلوچستان، فرماندار زاهدان و بعضی از مدیران استان در مجلس عقد پسر مولوی عبدالحمید که در ایام اربعین حسینی برگزار شد شرکت کردند. با توجه به اینکه برگزاری مجالس عقد و عروسی در چنین زمانی طبق سنت‌های رایج در کشورمان شایسته نیست، شرکت مسئولان سیاسی واجرائی در این مجلس هر چند با هدف تالیف قلوب صورت گرفته ولی اقدام قابل توجیهی نبوده و به همین جهت با واکنش افکار عمومی استان مواجه شده است.»
متن بیانیه دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان در واکنش به این خبر درپی می‌آید:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
«يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا إِنْ جَاءَكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَأٍ فَتَبَيَّنُوا أَنْ تُصِيبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَى مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِينَ.» (حجرات: 6)
متاسفانه روزنامه جمهوری اسلامی در خبری (منتشره در شماره 10473) مدعی شده است مراسم ازدواج پسر حضرت شیخ‌الاسلام در ایام اربعین حسینی برگزار شده است. این در حالی‌ست که این مراسم دو روز بعد از اربعین و در شب 23 صفر برگزار شده است. شایسته بود این روزنامه معتبر که در میان جرائد کشور نامی برای خود کسب کرده است، بدون تحقیق و صرفا بر اساس شایعات رسانه‌های زرد چنین کذبی را منتشر نمی‌کرد.
خوشبختانه در استان ما فضای وحدت حاکم است و مردم خیرخواهان و دلسوزان واقعی خود را خوب می‌شناسند. این مراسم موجب نگرانی کسی در استان نشده است، اما انتشار خبرهای جهت‌دار و کذب نگرانی مردم وحدت‌طلب را در پی خواهد داشت.
در واقع انتشار چنین خبرهایی از سوی یک روزنامه سراسری مانند «جمهوری اسلامی» به وجهه و اعتبار این روزنامه ضربه می‌زند. مناسب است رسانه‌ها و جرائد معتبر کشور به گزارش‌های تفرقه‌افکنانه رسانه‌های تندرو اعتماد نکنند؛ ماهیت این بوق‌های تبلیغاتی جریان انحصارطلب و افراطی بر مردم عزیز سیستان‌وبلوچستان کاملا واضح و عیان است.
قابل ذکر است برخی از مسئولین بزرگوار استانی، از جمله حضرت آیت‌الله سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه محترم زاهدان، مهندس هاشمی استاندار، فرماندار و شهردار زاهدان و برخی دیگر از مسئولین در این مراسم حضور داشته‌اند؛ امری که بیانگر دید وسیع این عزیزان و وجود وحدت و روابط حسنه بین علمای شیعه و سنی و مسئولین محترم در استان است.
انتظار می‌رود رسانه‌ها دقت بیشتری در انتشار اخبار نشان دهند و موجب خدشه‌دار شدن وحدت و اخوت نشوند.

دفتر امام جمعه اهل‌سنت زاهدان
16 آذر 1394

چاپ

6088 بازدید

منتشر شده در تاریخ : 16 آذر, 1394


تمامی حقوق طرح برای پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید محفوظ است. Copyright ©