مولانا عبدالحمید در مراسم کلنگ‌زنی مجتمع پتروشیمی چابهار:

اشتغال مردم بومی در اولویت برنامه‌های دولت قرار گیرد

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در مراسم کلنگ‌زنی دو مجتمع پتروشیمی و فولاد مکران در چابهار، ضمن تقدیر از اقدامات دولت تدبیر و امید به استان سیستان‌وبلوچستان، لزوم «بکارگیری مردم بومی در شرکت‌ها و کارخانجات استان» را مورد تاکید قرار دادند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سنی آن‌لاین، مولانا عبدالحمید در مراسم کلنگ‌زنی کارخانه فولادسازی، و مجتمع آب نیروی مکران، که صبح امروز پنجشنبه 19 شهریور 1394 در چابهار برگزار شد، ضمن تشکر از “توجه ویژه رهبر معظم انقلاب، ریاست محترم جمهور و دولت تدبیر و امید به استان سیستان و بلوچستان”، اظهار داشتند: توجه به استان سیستان‌وبلوچستان، ازجمله منطقه آزاد چابهار، که کلنگ‌زنی امروز ازجمله آنهاست، نشان‌دهندۀ توجه خاص مسئولین امر به این استان است.
ایشان خطاب به مسئولین امر خاطرنشان کردند: مطمئن باشید که اقشار مختلف مردم استان حامی شما و حامی و همکار تمام کسانی هستند که برای پیشرفت و ترقی منطقه زحمت می‌کشند. مردم استان از برنامه‌های صنعتی و… در این استان حمایت می‌کنند. الحمدلله استان سیستان‌وبلوچستان از استان‌های خوب و امن کشور است. ناامنی‌های پراکنده‌ای که در این استان وجود دارد بسیار کمتر از برخی از استان‌های کشور است.
امام جمعه اهل‌سنت زاهدان از مردم استان سیستان‌وبلوچستان به‌عنوان «مردمی قدرشناس» یاد کردند و افزودند: الحمدلله مردم استان سیستان‌وبلوچستان مردم قدرشناسی هستند و کسانی که برای این استان فکر می‌کنند و زحمت می‌کشند را به‌خوبی می‌شناسند.
مدیریت دارالعلوم زاهدان در ادامه یادآور شدند: دنیای امروز دنیای رقابت، تدبیر، برنامه‌ریزی و دوراندیشی است. ملت ایران که ملتی بافرهنگ و دارای تمدنی کهن است باید در میان ملت‌های دنیا بدرخشد و سایر ملت‌های دنیا به ملت ایران نیاز پیدا کنند، و این آرزو زمانی تحقق پیدا می‌کند که تمام کارهای ما در شئونات مختلف با تدبیر، برنامه‌ریزی و کارشناسی صحیح و درست صورت گیرند.
ایشان ادامه دادند: خداوند متعال به انگیزه نگاه می‌کند. شاید برخی این انگیزه را داشته باشند که دنیای خودشان را آباد کنند، و این انگیزه جایز است، اما اگر ما در فکر آبادانی دنیای مردم باشیم، این کار سبب آبادانی دنیا و آخرت خودمان می‌شود. یعنی این انگیزه را داشته باشیم که با ایجاد کار و اشتغال برای دیگران موجب رفاه و آسایش آنها شویم و الله تعالی به این انگیزۀ ما اجر و پاداش می‌دهد. فراموش نکنیم که ما ملتی مسلمان هستیم. لذا باید در تمام کارهای خود رضامندی پروردگار و آمادگی برای آخرت را مدنظر قرار دهیم. همچنین دنیا را هم باید بسازیم، زیرا دنیا برای ما و ما برای آخرت خلق شده‌ایم.
مولانا عبدالحمید در ادامه “کاهش عوارض احتمالی صنایع پتروشیمی” و “اشتغال مردم بومی در کارخانجات منطقه” را دو دغدغه مهم مردم استان عنوان کردند و بر توجه مسئولین امر به این مسایل تاکید نمودند.
ایشان در این زمینه خاطرنشان کردند: هر رحمتی ممکن است در کنار خود زحمتی هم داشته باشد. وقتی باران که رحمت الهی است می‌بارد، خیس شدن لباس و یا ممکن است سیل و دیگر عوارض هم در پی داشته باشد. صنعت هم، کم یا زیاد، عوارض دارد. لذا درخواست مردم از همه دست‌اندرکاران محترم آن است که دقت‌نظر داشته باشند تا حتی‌الامکان عوارض این صنعت کمتر باشد و به مردم ضرری وارد نشود. این خواسته‌ای است که بنده از طرف مردم منطقه خدمت مسئولین امر عرض می‌کنم و ما به دلسوزی مسئولان امر اطمینان داریم.
عالم برجسته اهل‌سنت کشور موضوع «آموزش و اشتغال مردم بومی» را مورد تاکید و توصیه قرار دادند و گفتند: دومین خواسته و دغدغه مردم منطقه، به‌ویژه مردم عزیز چابهار آن است که در شرکت‌های صنعتی‌ای که کلنگ‌زنی شده‌اند یا در آینده کلنگ‌شان زده می‌شود، در خصوص آموزش مردم منطقه و اشتغال آنها در این کارخانه‌ها برنامه‌ریزی شود. زیرا بیکاری در منطقه زیاد است.
ایشان تاکید کردند: سیاست اصلی و اولیۀ ما آن باشد که قبل از هر چیز مردم منطقه را در این کارخانه‌ها مشغول کنیم. استان سیستان‌وبلوچستان یکی از دروازه‌هایی‌ است که دشمن از طریق آن به دنبال ایجاد ناامنی در منطقه است، اما اگر منطقه از لحاظ اقتصاد و ایجاد کار و اشتغال در وضعیت خوبی قرار داشته باشد، مطمئن باشید که منطقه سالم و امن ‌شده و سبب کاهش دغدغه‌های مسئولین امر و همۀ عزیزان می‌شود.
در کنار اقتصاد، به آموزش و تحصیل مردم نیز توجه شود
ریاست شورای هماهنگی مدارس دینی اهل‌سنت استان در ادامه «توجه به آموزش و و تحصیل در کنار اقتصاد» را مورد تاکید قرار دادند و خاطرنشان نمودند: توجه به امور اقتصادی مردم به‌تنهایی کافی نیست، بلکه باید به امر تحصیل و آموزش مردم نیز توجه نمود. اگر بررسی کنیم می‌بینیم افراد تحصیل‌کرده کمتر در معرض فریب دیگران قرار می‌گیرند، کما اینکه بیشترین مشکلات از قبیل مواد مخدر، ناامنی‌ها و سایر موارد به بیسوادی و کم‌توجهی به امر آموزش و تحصیل برمی‌گردد.
ایشان تاکید کردند: اگر ما سطح سواد منطقه را بالا ببریم و در زمینه آموزش و سواد مردم مدیریت صحیح انجام گیرد و دولت محترم تدبیر و امید در کنار توجه به امور اقتصادی، در این زمینه نیز بیش از پیش فکر و برنامه‌ریزی نماید، یقیناً امنیت منطقه بالا خواهد رفت و مردم نیز برای کسانی که خودشان می‌سوزند تا زندگی دیگران را بسازند، دعای خیر می‌کنند.
مولانا عبدالحمید همچنین خاطرنشان کردند: از شرکت‌های محلی نیز در زمینه‌های اقتصادی کار گرفته شود تا آنها نیز برای آبادانی منطقۀ خودشان زحمت بکشند.
ایشان در ادامه به اهمیت سواحل مکران اشاره کردند و گفتند: سواحل مکران از سواحل بسیار مستعد به‌شمار می‌رود که دیگر سواحل کشور از این استعداد برخوردار نیستند. لذا می‌طلبد که مسئولین امر نسبت به ساختن این ساحل بیش‌‌ازپیش توجه کنند.
شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در پایان سخنان‌شان مجدداً از «عزم و ارادۀ مسئولان امر برای توسعۀ منطقه» تقدیر و تشکر نمودند و اظهار امیدواری کردند که این برنامه‌های تحقق پیدا کنند. ایشان همچنین از دکتر روحانی، ریاست محترم جمهور، و دکتر ترکان، مشاور رییس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، به‌خاطر «توجه ویژه به استان سیستان‌وبلوچستان» قدردانی کردند.

چاپ

1488 بازدید

منتشر شده در تاریخ : 9 آذر, 1394


تمامی حقوق طرح برای پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید محفوظ است. Copyright ©