شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید شامگاه پنجشنبه (18 تیر) طی سخنانی در جمع مردم هیرمند بر لزوم استفاده از شایستگان شیعه و سنی تاکید کردند و آن را برای تحکیم وحدت و اخوت مفید و مؤثر دانستند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سنی آن‌لاین، شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در مراسم ختم کلام‌الله مجید که شامگاه پنجشنبه 22 رمضان‌المبارک 1436 (18 تیر 1394) در مسجد جامع شهرستان هیرمند برگزار شد، در بخشی از سخنان‌شان ضمن محکوم کردن انفجار مساجد در برخی کشورها، اظهار داشتند: کسانی که با بستن بمب به خودشان مساجد را منفجر کرده و نمازگزاران روزه‌دار را به قتل می‌رسانند، افراد غافل و از خدابی‌خبری هستند. برخی هم خودشان را در بازارها و اماکن عمومی منفجر می‌کنند.
ایشان در ادامه افزودند: آن نمازگزاران روزه‌دار و افراد بی‌گناه به چه جرمی کشته می‌شوند؟ چرا مردم نباید در اماکن عمومی و در مساجد که منسوب به الله تعالی و محل امن هستند امنیت داشته باشند؟ همه این اقدامات نتیجه غفلت است که انسان عاقبت کاری که می‌کند را در نظر نگرفته و نسنجیده عمل کند. متاسفانه بخش بزرگی از جهان اسلام گرفتار افراط‌گرایی و تندروی است، که این چیز بسیار خطرناک بوده و تهدید بزرگی برای جامعه محسوب می‌شود.
امام جمعه اهل‌سنت زاهدان در ادامه خطاب به مرزنشینان شهرستان هیرمند گفتند: امروزه دشمنان اسلام در سطح دنیا تلاش می‌کنند تا بین مذاهب اسلامی اختلاف و درگیری به‌وجود بیاورند و اقوام، ملت‌ها، احزاب و جناح‌ها را به جان یکدیگر بیندازند. لذا شما مردم که از مرزنشینان غیور جمهوری اسلامی ایران هستید هوشیار و بیدار باشید که گرفتار توطئه دشمن نشوید و بازیچه افراد تندرو قرار نگیرید.
ایشان لزوم وحدت و همدلی را مورد تاکید قرار دادند و خاطرنشان کردند: در تمام شرایط، به‌ویژه در شرایط کنونی وحدت امت مسلمان بسیار حیاتی و مهم است. ما خواستار وحدت همه مسلمانان هستیم و می‌خواهیم که همه مسلمانان حقوق یکدیگر را رعایت کنند. مردم منطقه سیستان با یکدیگر قرابت و خویشاوندی تاریخی دارند که باید این قرابت را حفظ کنند.
مدیریت دارالعلوم زاهدان «استفاده از شایستگان شیعه و سنی» را موجب تحکیم وحدت و اخوت دانستند و افزودند: توصیه بنده به مسئولین امر آن است که از شایستگان و توانمندان شیعه و سنی و فارس و بلوچ کار گرفته شود و همان‌طور که این مردم در کشاورزی و دامداری و کسب‌وکار کنار هم هستند، در ادارات نیز کنار یکدیگر باشند. استفاده از شایستگان شیعه و سنی در اداره کشور باعث تحکیم بیشتر وحدت و اخوت شده و جلوی سوءاستفاده دشمنان را می‌گیرد.
مولانا عبدالحمید در پایان اظهار داشتند: دولت تدبیر و امید و جناب رئیس‌جمهور محترم وعده داده‌اند که از اقوام و مذاهب در اداره کشور استفاده می‌کنند. این اقدام برای استحکام نظام جمهوری اسلامی بسیار حیاتی و مهم است. امیدواریم بتوانیم در سایه وحدت و اخوت به مطالبات و حقوق قانونی خود برسیم واستان و کشورمان را بسازیم.

چاپ

1378 بازدید

منتشر شده در تاریخ : 9 آذر, 1394


تمامی حقوق طرح برای پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید محفوظ است. Copyright ©