مولانا عبدالحمید با اشاره به جنایت اسرائیل در فلسطین:

جهاد علیه کسانی‌ست که اهل منطق و گفتمان نیستند

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید به سال‌ها اشغال‌گری‌ و ظلم رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین اشاره کردند و با بیان اینکه «اسرائیل جنایت‌کار به‌هیچ وجه اهل منطق، گفتمان و سیاست نیست»، “جهاد” را با چنین کسانی مفید و کارساز دانستند.
امام جمعه اهل‌سنت زاهدان در بخشی از خطبه‌های امروز (19 تیر 1394) به راهپیمایی اعتراض‌آمیز ملت ایران علیه اشغال‌گری رژیم صهیونیستی اشاره کردند و گفتند: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در ایران به‌عنوان روز قدس نام‌گذاری شده و ملت ایران در سطح کشور به حمایت از مظلومان فلسطین و به نشانۀ اعتراض علیه اشغال‌گری‌های رژیم صهیونیستی و دولت جنایت‌کار اسرائیل راهپیمایی می‌کنند.
خطیب جمعه اهل‌سنت زاهدان در ادامه سخنان‌شان اظهار داشتند: ده‌ها سال است که سرزمین فلسطین توسط رژیم اسرائیل اشغال شده و تا هنوز راه‌حلی برای پایان‌دادن به این اشغال‌گری پیدا نشده است. بسیاری معتقدند که مسأله فلسطین از طریق گفتمان و راه‌حل‌های سیاسی قابل حل است؛ کسانی که چنین اعتقادی دارند کاملا در اشتباه هستند. زیرا حکومت اسرائیل و رژیم اشغال‌گر صهیونیستی به‌هیچ وجه اهل منطق و گفتمان و سیاست نیست، بلکه سرزمین فلسطین را با قلدری اشغال کرده‌ و منازل مردم را ویران می‌کنند و حاضر نیستند به حرف ملت فلسطین گوش فرا دهند.
مدیریت دارالعلوم زاهدان «جهاد مقدس» را تنها راه آزادی فلسطین اشغالی دانستند و خاطرنشان کردند: اگر راه‌حل سیاسی برای حل مسأله فلسطین کارساز می‌بود تا حالا باید نتیجه می‌داد. تنها راه آزادی فلسطین در جهاد مقدس است. فقط جهاد می‌تواند کمر اسرائیل را بشکند. جهاد علیه کسانی است که منطق نداشته و اهل گفتمان نیستند. لذا جهاد می‌تواند اسرائیل را به زانو درآورد.
ایشان در ادامه یادآور شدند: کسانی بنده را به حمایت از خشونت و تروریزم متهم نکنند، بنده شدیدا با تروریسم مخالفت بوده و خشونت را محکوم می‌کنم، اما با کسی که منطقی جز خشونت و زور ندارد باید با قدرت برخورد کرد.
مولانا عبدالحمید افزودند: رژیم صهیونیستی بیش از 60 سال است که سرزمین فلسطین را اشغال کرده و مردم را سرکوب می‌کند. اسرائیلی که سرزمین فلسطین را اشغال کرده و در آن شهرک‌های یهودی‌نشین می‌سازد قصد ندارد از این سرزمین خارج شود. کسی که می‌گویند اسرائیل از راه مذاکره و گفتمان سرزمین فلسطین را ترک می‌کند یا مکار است یا نادان. فقط جهاد می‌تواند اسرائیل را شکست داده و از سرزمین فلسطین بیرون براند.
ایشان به تاثیر «جهاد» در بیرون راندن شوروی سابق از افغانستان اشاره کردند و گفتند: زمانی‌که افغانستان به اشغال شوروی سابق و کمونیست‌ها درآمد، «جهاد» تنها راه رهایی این سرزمین از اشغال شوروی بود، و همین جهاد شوروی را نه‌تنها در افغاستان، بلکه در خودِ شوروی هم از پا درآورد و او را متلاشی کرد. در نتیجه جهاد در افغانستان، کمونیست‌ها که خطری برای جهانیان محسوب می‌شدند، در صحنه‌های بین‌المللی شکست خوردند و پوزۀ ارتش سرخ برای همیشه به‌ خاک مالیده شد.
خطیب جمعه اهل‌سنت زاهدان خاطرنشان کردند: جهاد به قدرت‌های استکباری ضربات جبران‌ناپذیری وارد می‌کند. آمریکا و سایر قدرت‌های اشغال‌گر با اشغال عراق و افغانستان چنان ضربه‌ای خوردند که به عقیده بنده این ضربه قابل جبران نیست، چنان‌که امروزه آمریکائی‌ها به‌خاطر ضربات جبران‌ناپذیری که از جهاد متحمل شده‌اند، در هیچ‌کدام از کشورها به‌ویژه در کشورهای اسلامی جرأت مداخله نظامی ندارند. لذا تنها جهاد می‌تواند اسرائیل را شکست دهد و شرّش را از جهان اسلام کوتاه کند.
مولانا عبدالحمید در پایان سخنان‌شان با توجه به مردمی بودن مدارس دینی، از نمازگزاران خواستند این مدارس، به‌ویژه دارالعلوم زاهدان را حمایت مالی کنند.

چاپ

1473 بازدید

منتشر شده در تاریخ : 9 آذر, 1394


تمامی حقوق طرح برای پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید محفوظ است. Copyright ©