مولانا در همایش دانش‌آموختگی مکتب حضرت عائشه صدیقه میرجاوه:

بشر برای رسیدن به خوشبختی چاره‌ای جز اتباع شریعت اسلام ندارد

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید میهمان ویژه همایش دانش‌آموختگی مکتب حضرت عائشه صدیقه میرجاوه بود، که در این بخش از برنامه‌ها ضمن استقرار در جایگاه به ایراد سخن پرداختند. ایشان در ابتدای سخنان‌شان به جامع بودن دین اسلام اشاره کردند و گفتند: الله تعالی به ما شریعتی داده که جامع و کامل است؛ نه بسیار سخت است و نه بسیار سهل، بلکه میانه و معتدل است. امت اسلام نیز امتی میانه و معتدل بوده واز افراط و تفریط به‌دور است. شریعت اسلام شریعتی‌ست که هیچ‌گاه منسوخ نمی‌شود و تا قیامت راهنمای بشر است.
مدیریت دارالعلوم زاهدان در ادامه تاکید کردند: خلاصه تمام ادیان آسمانی در دین اسلام، و خلاصه تمام کتب آسمانی در قرآن مجید است. پیامبر اسلام نیز آخرین پیامبر است و تمام سنت‌های ایشان به‌وسیله کتب حدیث و سیرت حفاظت شده‌ است، بر خلاف سایر انبیاء که راه و روش آنها توسط یهودیت، مسیحیت و… موردتحریف و دست‌برد قرار گرفتند. لذا دین اسلام و تعلیمات قرآن و سنت تا قیامت راهنمای بشر هستند و بشریت برای سعادت و کامیابی خویش چاره‌ای جز اتباع از آنها ندارد.
ایشان در ادامه به جایگاه والای امت اسلامی اشاره کردند و گفتند: ملت اسلام ملتی‌ست دارای آیینی پاک و بی‌آلایش. ثروتی که در دست ماست در دست روسیه و چین و ژاپن و اروپا و آمریکا نیست. ملت اسلام دارای چنان رسالت و جایگاه عظیمی است که اگر به شریعت اسلام عمل کند می‌تواند سایر ملت‌های دنیا را از سقوط اعتقادی، اخلاقی و ‌عملی نجات دهد.
امام جمعه اهل‌سنت زاهدان خاطرنشان کردند: روزی که مسلمانان بر دین عامل بودند، تمام دنیا آنها بوده و سرنوشت جهانیان در دست مسلمانان بود. ولی از روزی که مسلمانان از مسیر صحیح منحرف شده و از کتاب خدا و سنت رسول‌الله فاصله گرفتند با مشکلات و بن‌بست مواجه شدند. متاسفانه امروزه در کشورهای اسلامی فساد و گناه موج می‌زند. شبکه‌های ماهواره‌ای به‌دنبال ترویج فساد، بی‌بندوباری و برهنگی در جامعه هستند تا مسلمان را از دین جدا کنند.
مولانا عبدالحمید در ادامه تاکید کردند: باید خود را کاملا در اختیار شریعت اسلام بگذاریم. احکام اسلام انسان‌ها را به تزکیه و وارستگی می‌رساند. روزه کوره‌ای است که تمام آلودگی‌های درون و بیرون را می‌سوزاند و شستشو می‌دهد. همه احکام شریعت برای تقویت ایمان و تزکیه اخلاق و عملکرد انسان‌ها وضع شده‌اند. لذا بالندگی، ‌شایستگی و سعادت ما در عمل به احکام شریعت است. دستورات شریعت نسخه‌ای الهی است برای علاج بیماری‌های جسمی و روحی و اگر این نسخه خدایی را کاملا در زندگی خود پیاده کنیم به قرب پروردگار و نعمت‌های بهشت نائل می‌گردیم. صحابه به‌وسیله عمل به شریعت مژده بهشت را دریافت کردند.
*اختلافات قومی و مذهبی طرح دشمن برای نابودی مسلمانان است
شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در بخش دیگری از سخنان‌شان اختلافات قومی و مذهبی را مورد نکوهش قرار دادند و گفتند: یکی از تهدیدهای مهمی که جهان اسلام با آن مواجه است اختلافات قومی و مذهبی است. ایجاد اختلافات جناحی، حزبی، قومی و مذهبی جزو طرح‌های دشمنان است. لذا مواظب باشیم گرفتار طرح و برنامه دشمن نشویم. اگر اختلافی هست کوشش کنیم آن را حل‌وفصل کنیم. مردانگی و شجاعت در قتل و انتقام نیست، بلکه در عفو و گذشت است. متاسفانه امروزه قتل و کشتار زیاد شده است، درحالی‌که در حدیث آمده است که اگر همه مردم زمین بر قتل ناحق یک انسان توافق کنند و او را بکشند الله تعالی همه آنها را به جهنم می برد و هیچ پروایی هم ندارد. جرم کشتن انسان بی‌گناه از تخریب مسجدالحرام هم سنگین‌تر است.
*افت تحصیلی در جامعۀ ما نگران‌کننده است
مولانا عبدالحمید در پایان سخنان‌شان ضمن اظهار نگرانی از افت تحصیلی فرزندان در جامعه، بر اهمیت تحصیل فرزندان در زمینه علوم دانشگاهی تاکید کردند و گفتند: بنده در جلسه‌ای که انجمن خیرین مدرسه‌ساز در تهران برگزار کرده بودند بر لزوم سرمایه‌گذاری برای تحصیل فرزندان توصیه کردم و گفتم هر کس برنامه ریزی کند و بتواند هزینه تحصیل حداقل 10 نفر فراهم کند خدمت بزرگی به نظام کرده است. فرزندان ما باید داخل و خارج کشور تحصیل کنند تا بتوانیم در سایه علم استان و کشورمان را بسازیم. ما از طریق علوم شریعت و علم روز می‌توانیم دنیا و آخرت را بسازیم. دنیای توسعه‌یافته امروزی هر چه دارد از برکت علم و دانش دارد.

چاپ

2012 بازدید

منتشر شده در تاریخ : 9 آذر, 1394


تمامی حقوق طرح برای پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید محفوظ است. Copyright ©