حضرت شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در مراسم دانش‌آموختگی خواهران فاضله و برادران حافظ در بخش لادیز اظهار داشتند: بشر امروزی که ادعای پیشرفت دارد، به کره‌های دیگر سفر می‌کند و از لحاظ علم و صنعت و تکنولوژی در ساختن زندگی دنیا پیشرفت کرده است، با وجود همه‌ی این پیشرفت‌ها بشر در معرض عذاب الهی و نابودی قرار گرفته است. انسان‌ها از لحاظ ایمانی، اخلاقی و عملکرد درست دچار تزلزل شدید هستند؛ ظاهرا پیشرفت کرده‌اند ولی در باطن دچار سقوط اخلاقی و انحطاط گشته‌‌اند. هدف خلقت و رسالت و مسئولیت خود را نمی‌دانند.
مدیر دارالعلوم زاهدان در ادامه افزودند: قرآن می‌فرماید خدا شما را برای بندگی و عبادت خود آفریده است. بشر آمده تا با دل و جان و مال الله تعالی را بندگی کند، در بارگاه خداوند کرنش و ادای احترام کند و با اخلاق حسنه الله را عبادت کند. متاسفانه ملت مسلمان باوجود علم به رسالت‌اش و دریافت پیام‌های الهی از قرآن و سنت، دل به اسباب و منافع دنیا داده است. غفلت و کوتاهی و سستی بر مسلمانان آمده است؛ و گرنه امروز ما در دنیا با عزت و قدرت می‌شدیم و مسلمان مزدور و اجیر یهود و نصاری نمی‌شد. مسلمان امروزی در تمام عرصه‌های اخلاقی، سیاسی، اقتصادی و غیره ناکام است و نمی‌تواند مشکلات مهم خود را حل کند، چون از قرآن و راهنمایی‌های حبیب خدا صلی‌الله‌علیه‌وسلم فاصله گرفته است.
*غربی‌ها سران بی‌دین کشورها را ترجیح می‌دهند
امام جمعه اهل‌سنت زاهدان با اشاره به تلاش غرب برای ترویج فرهنگ منحط غربی، خاطرنشان کردند: بسیاری راه و روش یهود و نصاری را وجب به وجب در زندگی خود پیاده می‌کنند و می‌گویند اگر ما با آنها مخالفت کنیم به ما تکه‌نانی هم نمی‌دهند. کسانی که این طرز فکر را دارند، می‌خواهند فرهنگ بی‌حجابی و راه و رسم آنها را در زندگی خود بیاورند. هر رئیس مملکتی که بیشتر بی‌دین باشد، بیشتر مورد پسند غربی‌ها قرار می‌گیرد. یکی از همین رؤسای بی‌دین خطاب به‌ غرب گفته بود در این مملکت تنها من بی‌دین هستم؛ چرا از من حمایت نمی‌کنید! غرب در بلاد اسلامی برای غالب کردن فرهنگ خود در جامعه اسلامی می‌جنگند و تلاش می‌کند.
*مراسم عروسی مختصر و اسلامی باشد
شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید پس از تاکید بر نماز و اطاعت از دستورات الهی و اجتناب از نواهی، اهمیت مسئله ازدواج را بیان داشتند و تصریح کردند: ازدواج جوانان را تسریع کنید؛ شرط نگذارید که اول باید خدمت سربازی بروید، فارغ‌‌التحصیل بشوید یا جماعت تبلیغ بروید بعد ازدواج می‌دهیم. این کار اشتباه است. ازدواج را سخت نگیرید، اگر وسایل و طلای کافی ندارند بعد تهیه می‌کنند. هزینه‌ها نباید سنگین باشد؛ مراسم عروسی را مختصر و طبق اصول اسلامی برگزار کنید. دهل و ارگ نیاورید.
در پایان، مولانا عبدالحمید شرکت‌کنندگان در جلسه مذکور را به «صله رحم، خدمت والدین و اجتناب از اختلافات طایفه‌ای» دعوت دادند و خطاب به آنان اظهار داشتند: از معاملات خلاف شرع بپرهیزید و منطقه خود را آلوده نکنید. الله روزی ما را می‌دهد؛ اگر حلال طلب کنیم حلال می‌دهد و اگر دنبال حرام برویم حرام می‌دهد. شما دنبال رزق حلال باشید و استقامت کنید تا خدا شما را روزی وسیع، حلال، پاک و بی‌منت نصیب بفرماید.

چاپ

2144 بازدید

منتشر شده در تاریخ : 7 آذر, 1394


تمامی حقوق طرح برای پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید محفوظ است. Copyright ©