شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید در مراسم آئین وحدت و همدلی، که شامگاه دوشنبه 20 بهمن در مسجد مکی برگزار شد، با بیان اینکه «همدلی و وحدت ملت ایران در اوایل انقلاب بی نظیر و بی سابقه بود» بر ضرورت حفظ همان وحدت برای بقای نظام تاکید کردند.
مولانا عبدالحمید در این مراسم که به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران برگزار شده بود، ابتدا خدمت تمام میهمانان و شرکت کنندگان، به ویژه آیت الله سلیمانی، مهندس اوسط هاشمی و سردار مرتضوی، فرمانده سپاه خیرمقدم عرض کردند. ایشان در ادامه با اشاره به عنوان مراسم (آئین وحدت و همدلی)، گفتند: بنده آن همدلی و وحدتی که در اوایل انقلاب و در سال 57 بین ملت وجود داشت را قبل و بعد از انقلاب سراغ ندارم. در اوایل انقلاب وحدت، محبت و صمیمیت بی نظیری در بین شیعه و سنی و بین اقشار مختلف جامعه حاکم بود و همین وحدت و همدلی بود که انقلاب را به پیروزی رساند.
امام جمعه اهل سنت زاهدان در ادامه افزودند: رژیم گذشته و سایر قدرتهای جهانی وقتی وحدت و انسجام این ملت را دیدند از مهار انقلاب مأیوس شدند و یکی از بزرگترین سنگرهای غرب در منطقه که از آن به عنوان “جزیرۀ امن” یاد می کردند، از هم پاشید. لذا در مقابل این انقلاب عقب نشینی کردند، ولی باز هم دست از توطئه برنداشتند و اولین قدم و بالاترین توطئه ای که انجام دادند ایجاد اختلاف در بین مردم بود، که البته موفق نشدند.
ایشان خاطرنشان کردند: تاریخ نشان داده است که اختلاف و تفرقه ملتهای پیروز و قدرتمند را نابود کرده است. اختلاف مایه بدنامی و شکست می شود و رحمتهای الهی را قطع می کند. اختلاف و تفرقه به تمام شعبه های یک ملت ضربه وارد می کند. اختلاف و تفرقه از آنِ ملتهای بی فرهنگ و بی دانش است. ملتهای بافرهنگ دنبال اتحاد و همدلی هستند.
مدیر دارالعلوم زاهدان “وحدت” را رمز پیروزی دانستند و گفتند: از یکی از محدثین بزرگ جهان اسلام سؤال شد که رمز پیروزی و بقای اسلام چیست؟ ایشان فرمود: مسلمانان زمانی به پیروزی می رسند که به همان شیوه و روشی که مسلمانان صدر اسلام قرار داشتند، عمل کنند. رمز بقا و پیروزی نظام و سربلندی ملت ایران نیز حفظ همان همدلی و وحدتی است که در اول انقلاب وجود داشت. لذا همه اقشار و مذاهب باید در مقابل یکدیگر ایثار و همدلی و صمیمیت داشته باشند و از اختلاف و تفرقه دوری کنند تا بتوانند انقلاب را حفظ کنند. ما با وحدت، همگرایی و همدلی می توانیم بسیاری از مشکلات را پشت سر بگذاریم.
مولانا عبدالحمید در ادامه اظهار داشتند: انقلاب متعلق به یک قشر و جناح خاص نیست، بلکه متعلق به همه مذاهب و همه اقشار و طبقات است. اگرچه قیادت این انقلاب را رهبر فقید انقلاب که در رأس روحانیت بود در دست داشت، ولی هرگز نفرمود که این انقلاب متعلق به روحانیت و حوزویان است. تا زمانی که انقلاب را متعلق به همه اقشار و طبقات بدانیم، توده های مردمی حامی این انقلاب خواهند بود.
ایشان در ادامه از فضای کنونی استان سیستان و بلوچستان ابراز رضایت کردند و گفتند: الحمدلله در استان ما از هر زمان دیگری فضای همدلی و وحدت بیشتر است. با درایت بزرگانی همچون حاج آقای سلیمانی و جناب مهندس هاشمی و سایر مدیران و علمای شیعه و سنی شاهد فضای خوبی در استان هستیم. مردم استان اعم از شیعه و سنی با محبت و همدلی در کنار یکدیگر زندگی می کنند.
امام جمعه اهل سنت زاهدان در ادامه افزودند: مردم استان مخالف هرگونه خشونت و ناامنی، از سوی هر طیف و گروه داخلی و خارجی بوده و در راستای امنیت پایدار حرکت می کنند و این را نمی پذیرند که گروههای مخالف ملت ایران از ناامنی سوءاستفاده کنند. مردم استان به هیچ کسی اجازه نمی دهند که بر طبل اختلاف بکوبد و این را مغایر با منافع استان و کشور می دانند. زیرا استان ما در سایه امنیت می تواند توسعه حاصل کند. دولت تدبیر و امید نیز در راستای ایجاد اشتغال در زمینه های مختلف در استان فعالیت می کند.
ایشان تاکید کردند: مردم خواستار آرامش و همدلی هستند. لذا تفرقه و اختلاف از سوی هیچ فرد، گروه، قوم و مذهبی قابل پذیرش نیست. بلکه شیعه و سنی باید با وحدت و همدلی در کنار یکدیگر زندگی کنند. ایران متعلق به همه اقوام و مذاهب است. استان نیز متعلق به یک قوم و مذهب نیست، بلکه متعلق به همه است.
مولانا عبدالحمید در ادامه از همه مسئولین درخواست کردند و گفتند: تقاضای بنده از مسئولین استانی و کشوری آن است که به هیچ کسی اجازه ندهند کاری انجام دهد که موجب جریحه دار شدن احساسات مردم، اعم از شیعه و سنی، شود. اگر در جایی احساس می کنیم با اقدام و اعمال سلیقه فرد یا افرادی، احساسات بخشی از جامعه جریحه دار می شود، مانع اقدام آن فرد شویم.
ایشان در ادامه خاطرنشان کردند: وحدت و همدلی، به ویژه در شرایط کنونی برای بقای نظام و ملت ایران بسیار لازم و ضروری است و منافع این وحدت، عزت و امنیت به همه ملت می رسد.
امام جمعه اهل سنت زاهدان در پایان بر لزوم شرکت در راهپیمایی 22 بهمن تاکید کردند.

چاپ

1463 بازدید

منتشر شده در تاریخ : 4 آذر, 1394


تمامی حقوق طرح برای پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید محفوظ است. Copyright ©