شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید ضمن تاکید بر اتحاد و انسجام مسلمانان در تمام کشورهای اسلامی، وحدت را یک ضرورت شرعی دانستند که از نصوص قرآنی ثابت است.

 امام جمعه اهل‌سنت زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه امروز (12 دی‌ماه 1393) با اشاره به فرارسیدن هفته وحدت گفتند: معنای هفته وحدت آن نیست که وحدت تنها در همین یک هفته است بلکه این مناسبت به دلیل اختلاف روایت یک هفته‌ای از 12 تا 17 ربیع‌الاول میان شیعه و سنی درباره تاریخ ولادت حضرت رسول صلی الله علیه وسلم به هفته وحدت نام‌گذاری شده است زیرا پیامبر بزرگوار اسلام پیام‌آور وحدت و انسجام و همدلی بودند.
مولانا عبدالحمید افزودند: رسوال الله صلی الله علیه وسلم جنگ 120 ساله اوس و خزرج را تبدیل به اخوت و برادری کردند تا مسلمانان وحدت عملی داشته باشند و با هم و منسجم و متحد باشند.
امام جمعه اهل‌سنت زاهدان اظهار داشتند: وحدت یک ضرورت و یک استراتژی است. علاوه بر آن یک ضرورت شرعی و از نصوص قرآنی ثابت است. قرآن و سنت ما مسلمانان را به وحدت دعوت داده‌اند.
ایشان افزودند: متاسفانه امروز در جهان اسلام تفرقه موج می‌زند و استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل و دشمنان اسلام چشم طمع به اختلاف مسلمین دوخته‌اند. اکنون آنان به این نتیجه رسیده‌اند که نمی‌توانند کاری کنند که اسلام را نابود کنند و برای تامین اهداف فرهنگی و اقتصادی و سیاسی علیه مسلمانان  مستقیماً وارد صحنه شوند، بنابراین از راه تفرقه وارد می‌شوند.
مولانا عبدالحمید با بیان اینکه عامل  تفرقه در جهان امروز دشمنان قسم خورده دین هستند گفتند: آنان به خاطر منافع خود می‌خواهند مسلمانان را با هم درگیر کنند و جلوی بیداری اسلامی را بگیرند.
امام جمعه اهل‌سنت زاهدان تامین امنیت رژیم اسرائیل را یکی دیگر از اهداف دشمنان اسلام برشمردند و افزودند: بر ما و بر همه مسلمین واجب است که با هم متحد باشیم. و همه گرایش‌ها، تفکرات و فرق اسلامی اعم از شیعه و سنی باید با هم تفاهم و اخوت و برادری داشته باشند.
ایشان توصیه و تاکید مقام معظم رهبری و مسئولین امر، به‌خصوص دولت تدبیر و امید را در زمینه وحدت بسیار تاثیرگذار دانستند و افزودند: اجرای عدالت و نگاه یکسان به همه قومیت‌ها و همه مذاهب بسیار تاثیرگذار است.
مولانا عبدالحمید خاطرنشان کردند: الحمدلله ما امروز شاهد وحدت و اخوت خوبی در ایران اسلامی هستیم. خصوصاً در استان ما مدیریت استان، نماینده ولی فقیه در استان و نماینده دولت که رفتار و مسیرشان در زمینه وحدت است و تاثیرگذار بوده است.
امام جمعه اهل‌سنت زاهدان اظهار داشتند: علمای شیعه و سنی، نخبگان، اندیشمندان، معتمدین و سایر اقشار جامعه با وحدت، اخوت و تفاهم در کنار همدیگر زندگی می‌کنند و این امر مایه یأس دشمنان شده است.
مدیر حوزه علمیه دارالعلوم زاهدان در مجموع وضعیت امنیت استان سیستان و بلوچستان را خوب ارزیابی کردند و گفتند: گاهی یک‌سری مسائل پراکنده‌ای در مرزهای جمهوری اسلامی شنیده می‌شود که ما به شدت این موارد را محکوم می‌کنیم، اما اینها بسیار جزئی هستند و امنیت و وحدت در مرزهای کشور برقرار است.

مولانا عبدالحمید در ادامه با اشاره به سفر اخیر خود برای زیارت حرمین شریفین و ادای مراسم عمره به بیان جلوه‌های زیبای این سفر معنوی پرداختند و در ادامه از سازمان حج و زیارت کشور و بعثه مقام معظم رهبری و در رأس آن توجه رهبری انقلاب اسلامی و نماینده ایشان که برای زائران ایرانی تسهیلات زیادی فراهم کرده‌اند تقدیر کردند.
امام جمعه اهل‌سنت زاهدان در این‌باره گفتند: هیچ کشوری در دنیا به اندازه ایران برای راحتی و آسایش زائران برنامه‌ریزی ندارد و این امر جای تقدیر و تشکر دارد.
مولانا عبدالحمید در بخش دیگری از سخنان خود با بیان ویژگی‌های اخلاقی و سیره رسول گرامی اسلام گفتند: حضرت محمد صلی الله علیه وسلم خورشید هدایت و آفتاب عالم‌تابی بودند که هر آنچه را برای مردم بیان می‌کردند خود نیز به آن عمل می‌فرمودند.
ایشان افزودند: زمانی علمای دین در جامعه اثرگذار می‌شوند که  به گفتار نیکی که برای دیگران بیان می‌کنند عمل نمایند.
امام جمعه اهل‌سنت زاهدان از پیامبر بزرگوار اسلام به عنوان بهترین الگوی اخلاق، حلم، صبر و استقامت یاد کردند و گفتند: حلم و صبر آن‌حضرت صلی الله علیه وسلم و استقامت ایشان در برابر ناهنجاری‌ها و ناملایمات و بداخلاقی‌ها در دنیا بی‌نظیر است. به همین دلیل تا زمانی که مسلمانان به سیرت و زندگی آن‌‌حضرت صلی الله علیه وسلم عمل می‌کردند دنیا از اسلام متاثر بود.
ایشان در ادامه اظهار داشتند: گسترش اسلام با زور شمشیر نبوده و اسلام با جنگ پیش نرفته است، بلکه با اخلاق و رفتار نیک مسلمانان توانسته دنیا را فتح کند. بسیاری می‌گویند که ایرانی‌ها با زور شمشیر مسلمان شدند. اما من با یقین می‌گویم که ایرانی‌ها و غیر ایرانی‌ها با شمشیر مسلمان نشدند. این تاریخ غلط است. ایرانیان و دیگر ملت‌های دنیا با تشخیص مسلمان شدند.
مولانا عبدالحمید اظهار داشتند: قدرت جهاد و قدرت اسلام پادشاهان ظالم را ساقط کرد و سیستم پادشاهی را از بین برد. اما اسلام با دلایل در دل مردم جای خود را باز کرد و مردم به این نتیجه رسیدند که مسلمانان برحق‌اند و اسلام دین برحقی است و آن را قبول کردند.
ایشان افزودند: اسلام هیچ‌کس را مجبور نکرده است که یا مسلمان شود و یا کشته شود. اسلام گمشده و نیاز همه بشریت است و برای کامیابی و سعادت و زندگی راحت و آرام انسان‌ها آمده است.

چاپ

1454 بازدید

منتشر شده در تاریخ : 12 دی, 1393


تمامی حقوق طرح برای پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید محفوظ است. Copyright ©