پس از انتصاب رئیس جدید سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان با ارسال نامه‌ای به وی، برخی از انتظارات جامعه اهل‌سنت کشور، اقوام و مذاهب و عموم مردم ایران را مطرح کرده‌اند.
متن این نامه به شرح ذیل است:

بردار ارجمند جناب آقای دکتر سرافراز -دامت توفیقاته-
ریاست محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

السلام علیکم و رحمةالله و برکاته؛
احتراما انتخاب شایسته جنابعالی را به سمت ریاست سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به حکم رهبر معظم انقلاب که نشان از توانمندی و بصیرت جنابعالی دارد، صمیمانه تبریک و تهنیت عرض نموده و توفیق مزید شما را در این امر خطیر و حیاتی از خداوند مسئلت دارم.
انتصاب جنابعالی به مدیریت صدا و سیما در شرایطی انجام می‌گیرد که دشمنان اسلام به‌ویژه قدرت‌های استعماری و صهیونیسم غاصب در تلاش‏اند تا موج اسلام‌گرایی و بیداری دینی را  که همه دنیا را فرا گرفته، به انحراف بکشند و گرایش‌های مختلف دینی،‌ قومی و فِرق اسلامی را در مقابل هم قرار دهند. برنامه تجزیه کشورهای بزرگ اسلامی و برانگیختن اقوام و زبان‌‌های مختلف و درگیر کردن آنها، تنها آرزویی است که به آن دل بسته اند. در چنین شرایطی وظیفه و رسالت همه اندیشمندان جهان اسلام، مسئولین محترم نظام، صدا و سیما که زبان گویای ملت ایران است و سایر رسانه‌ها،‌ بسیار سنگین است.
از آنجایی که ایران اسلامی از نظر تنوع قومی و مذهبی شرایط استثنایی در جهان دارد، دشمنان ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی در صدداند تا با ایجاد تفرقه و ایجاد یأس و نومیدی ما را تضعیف کنند؛ درحالی‌که این تنوع در واقع فرصتی برای ملت بزرگ ایران است و می‌توان از آن در جهت سازندگی و اعتلای کشور استفاده کرد.
انتظار می‌رود در این رسانه بزرگ، احترام همه اقوام و مذاهب و ادیان در سطح جهان و به‌ویژه در کشور مد نظر قرار گیرد و از زبان اقوام، لباس، فرهنگ و معتقدات دینی و مذهبی آنها با حرمت خاصی یاد بشوند. تلاش شود در فیلم‌ها و سریال‌ها و سایر برنامه‌های صدا و سیما به لباس و فرهنگ اقوام ایرانی و معتقدات مذهبی‏شان توهینی صورت نگیرد.
همچنین شایسته است اذان اهل‌سنت در اوقات شرعی در مناطق سنی‌نشین پخش شود و در راستای  معرفی مناسب فرهنگ و آداب و رسوم آنها برنامه‌هایی در رادیو و تلویزیون به زبان مادری اقوام تولید شود.

جناب دکتر سرافراز!
در شرایطی این مسئولیت به جنابعالی واگذار می‌شود که در سراسر جهان شبکه‌های ماهواره‌ای زیادی راه‏اندازی شده و واضح است این شبکه‌ها تأثیر زیادی خصوصا در میان ایرانیان داشته و بسیار از آنها را جذب کرده‌اند. با توجه به اینکه رسانه ملی مربوط به همه ایرانیان است، جذب اعتماد مردم ایران تا صدا و سیما را از خود بدانند و به آن اعتماد کنند، بسیار ضروری است. بنابراین از جنابعالی انتظار می‌رود با درایت و تدبیر برای جلب اعتماد ایرانیان تلاش نمایند.
گردانندگان رسانه ملی باید از گرایش‌های مذهبی، جناحی، حزبی و… دوری جسته و بی‌طرفی خود را نسبت به همه به اثبات برسانند. از این رسانه گسترده که رهبر معظم انقلاب آن را به دانشگاه بزرگ تعبیر فرمودند انتظار می‌رود از شایستگان و افراد توانمند اهل‌سنت به عنوان اعضای رسمی شورای سیاست‌گذاری، مشاور محترم ریاست سازمان صدا و سیما و سایر مسئولیت‌ها استفاده نماید.

(مولوی) عبدالحمید
امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان

چاپ

1411 بازدید

منتشر شده در تاریخ : 22 آبان, 1393


تمامی حقوق طرح برای پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید محفوظ است. Copyright ©