شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید ضمن تاکید بر حفظ امنیت منطقه و تاثیر آن در پیشرفت امور دینی و دنیوی، اعتماد به مردم را “بالاترین دژ امنیتی منطقه” عنوان کردند.

امام جمعه اهل سنت زاهدان در خطبه های نماز جمعه (18 مهر 1393/ 15 ذی الحجه 1435) با اشاره به مناسبت هفته نیروی انتظامی، ضمن تبریک این هفته به پرسنل نیروی انتظامی استان و کشور، از “سلامتی و امنیت” به عنوان نعمتهای بزرگ الهی یاد کردند و اظهار داشتند: سلامتی و امنیت جزو بزرگترین نعمتهای الهی هستند. پیشرفتهای دینی و دنیوی در پرتو امنیت میسر خواهند بود؛ مدارس دینی، دانشگاهها، صنعت، کشاورزی، تجارت و غیره در پرتو امنیت می توانند پیشرفت نمایند. اگر امنیت از یک منطقه سلب شده و ناامنی حاکم شود، هیچ بخشی از جامعه پیشرفت نخواهد کرد.
ایشان در ادامه بر لزوم حفظ امنیت تاکید کرده و گفتند: باید قدر نعمت امنیت را بدانیم و هر کس به اندازه توانایی خویش در راستای تامین امنیت و حفظ آرامش نقش ایفا نماید. اگر امنیت باشد تمام قرابتهایی که انسانها با یکدیگر دارند حفظ شده و می توانند احساس سربلندی کنند.
امام جمعه اهل سنت زاهدان با اشاره به شهادت 4 تن از ماموران نیروی انتظامی در هفته گذشته، اظهار داشتند: بنده جنایت هولناک به شهادت رساندن جان برکفان نیروی انتظامی را با شدت تمام محکوم می کنم. این جنایت توسط هر گروه، گروهک یا افرادی انجام گرفته، اقدام بسیار ناجوانمردانه و بزدلانه ای است.
مولانا عبدالحمید با اشاره به وجود برخی ناامنیها در کشورهای پاکستان و افغانستان، اظهار داشتند: با توجه به اینکه کشور ما در مرزهای شرق و جنوب شرق با کشورهای پاکستان و افغانستان هم مرز است، و در این دو کشور، که برای ما بسیار محترم هستند، ناامنی وجود دارد، ما نباید منتظر باشیم از آن سوی مرزها ناامنی وارد کشور ما شود، بلکه باید از کشور ما امنیت به کشورهای دیگر صادر شود.
ایشان در ادامه تاکید کردند: بنده مطمئن هستم که دولت و ملت و مردم عزیز ما، که در مرزها ساکن بوده و در کنار مرزبانان قرار دارند، اجازه نمی دهند کسانی در منطقه ناامنی ایجاد نمایند. تامین امنیت منطقه برای توسعه، پیشرفت، فقرزدایی و استفاده بیشتر از استعدادهای مردمی بسیار مهم و حیاتی است. الحمدلله دولت تدبیر و امید نیز در راستای استفاده از استعداهای مردم و تحقق وعده های ریاست محترم جمهوری، به ویژه در زمینه مشارکت اقوام و مذاهب که در وحدت و امنیت پایدار بسیار تاثیرگذار می باشد، در استان تلاش می کند.
خطیب جمعه اهل سنت زاهدان در ادامه خاطرنشان کردند: پیام ما به تمام کسانی که در داخل و خارج از مرزها هستند این است که امنیت منطقه باید حفظ شود و هیچ کسی حق ندارد در داخل استان سیستان و بلوچستان ناامنی ایجاد کند. تامین امنیت منطقه خواسته اقشار و طبقات مختلف مردم استان، اعم از علما، اندیشمندان، نخبگان و عموم مردم است.
ایشان وجود ناامنی را از عوامل دخالت بیگانگان در منطقه عنوان کردند و گفتند: وجود ناامنی در منطقه موجب باز شدن پای بیگانگان به منطقه شود. امروزه دشمنان در کشورهایی مانند سوریه، عراق، لیبی، یمن و… که دچار ناامنی هستند، سوءاستفاده می کنند؛ امنیت و آرامش مردم در این کشورها چنان از بین رفته است که همواره صدای گلوله و انفجار و غرش هواپیماهای بیگانگان به گوش آنها می رسد. الحمدلله در ایران اسلامی امنیت موجود است که این فضا باید حفظ شده و خواسته ها از مجرای قانونی مورد پیگیری قرار گیرند.
مدیر دارالعلوم زاهدان ضمن ابراز خرسندی از مدیریتهای سیاسی و امنیتی استان، اظهار داشتند: ما خوشحالیم که در مدیریت سیاسی و مدیریت امنیتی و انتظامی استان افراد فهیم و باتجربه ای هستند که حرکت آنها در مسیر جلب رضایت مردم قرار دارد. ما مطمئنیم هر حرکتی برای مردم انجام بگیرد جواب مثبت خواهد داد. ما این را در گذشته تجربه کرده ایم؛ واگذاری عیدگاه جدید اهل سنت زاهدان، که مدتهای مدیدی مورد پیگیری بود، نتیجه مدیریت توانمند استان است که در مسیر جلب رضایت مردم حرکت می کند.
ایشان تاکید کردند: مردم استان سیستان و بلوچستان در کنار کسانی هستند که برای امنیت، توسعه و آبادانی استان تلاش می کنند. امیدواریم در آینده شاهد محبت، الفت و اعتماد بیشتری در استان باشیم. زیرا اعتماد به مردم بالاترین دژ امنیتی منطقه است. الحمدلله این حرکت مردمی در منطقه در حال اجرا و پیشروی است.
خطیب جمعه اهل سنت زاهدان یادآور شدند: تکیه به مردم و اعتماد به آنها، بها دادن به اقوام و مذاهب و توجه به خواستههای آنها و پاسخ مناسب دادن به این خواستهها سیاست بسیار بزرگی است که می تواند یک کشور را قدرتمند نماید، به طوری که با وجود کمبود امکانات می تواند در مقابل ابرقدرتها قد علم نماید.

شناسایی و انعکاس صحیح و بیطرفانه واقعیتها و تحلیل درست از روند جریانها و سیاستها از وظایف مهم وزارت اطلاعات است
شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید در بخش دیگری از سخنانشان با اشاره به فرا رسیدن سالروز تأسیس وزارت اطلاعات، ضمن تبریک این روز به عزیزان وزارت اطلاعات، در این مورد اظهار داشتند: هر کشور و نظامی به اطلاعات نیاز دارد که اگر نباشد مشکلات آن کشور پیچیده خواهند شد و الحمدلله وزارت اطلاعات کشور ما از لحاظ تجربه کاری و پیشرفت در مقایسه با اطلاعات سایر کشورهای منطقه در سطح بالاتری قرار دارد.
ایشان در ادامه با اشاره به رسالت سنگین وزارت اطلاعات خاطرنشان کردند: نکته ای که در مورد فعالیت وزارت اطلاعات بسیار مهم است، شناسایی و انعکاس واقعیتها به مدیران کشوری، که تصمیم گیرنده هستند، می باشد. تحلیل درست و صحیح از واقعیتها بسیار مهم است؛ اگر خدای ناکرده از مسایل تحلیلهای اشتباه صورت گرفته و یا اخبار نادرست باشند، گمراهکننده خواهد بود. لذا تشخیص واقعیتها و انعکاس بیطرفانه آنها و تحلیل صحیح از روند مسایل و قضایای منطقه و جهان از وظایف مهم وزارت اطلاعات است.
امام جمعه اهل سنت زاهدان در پایان اظهار داشتند: همه ما در حق عزیزانمان در وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و سایر نهادها و ادارات دعای خیر می کنیم که در انجام رسالت خویش و انجام آنچه قانون برای آنها تعریف کرده است موفق باشند.

چاپ

1578 بازدید

منتشر شده در تاریخ : 18 مهر, 1393


تمامی حقوق طرح برای پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید محفوظ است. Copyright ©