شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید، دین اسلام را آخرین و کاملترین دین الهی معرفی کردند و با بیان اینکه «اسلام واقعی عامل پیروزی مسلمانان صدر اسلام بود» تنها راه پیروزی مسلمانان امروزی را نیز بازگشت به دستورات اسلام دانستند.

امام جمعه اهل سنت زاهدان در خطبه نماز جمعه (24 مرداد 1393) پس از تلاوت آیه «إِنَّ الدِّينَ عِندَ اللّهِ الإِسْلاَمُ وَمَا اخْتَلَفَ الَّذِينَ أُوْتُواْ الْكِتَابَ إِلاَّ مِن بَعْدِ مَا جَاءهُمُ الْعِلْمُ بَغْيًا بَيْنَهُمْ وَمَن يَكْفُرْ بِآيَاتِ اللّهِ فَإِنَّ اللّهِ سَرِيعُ الْحِسَابِ» [آل عمران:19] اظهار داشتند: دین اسلام آخرین و کاملترین دین پروردگار است. الله تعالی این دین را با تمام خصوصیات و ویژگیهایی که دارد به عنوان آخرین دین انتخاب نموده است.
خطیب جمعه اهل سنت زاهدان دین اسلام را «دین تمام ادوار و شرایط» توصیف کردند و گفتند: همواره در تمام ادوار زندگی بشر ادیان و کتب آسمانی و صحیفه های متعددی وجود داشته است که هر کدام با توجه به شرایط مردم هر منطقه و هر زمان دارای احکام و دستوراتی بوده اند، البته این ادیان و احکام آنها مخصوص یک منطقه و مردم و زمان بوده اند، اما با پیشرفت تمدن بشری، الله تعالی دین اسلام را مطابق با تمام ادوار و شرایط و برای تمام جهانیان نازل نمود؛ این دین برای تمام شئونات زندگی بشر برنامه داشته و برای حل تمامی مشکلات راهکار دارد.
ایشان در ادامه با استناد به آیه «وَلاَ تَهِنُوا وَلاَ تَحْزَنُوا وَأَنتُمُ الأَعْلَوْنَ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ» [آل عمران:139] خاطرنشان کردند: خداوند متعال وعده کرده است که صاحبان این دین (مؤمنین و مسلمانان) را نصرت و یاری می کند؛ «وَلاَ تَهِنُوا وَلاَ تَحْزَنُوا وَأَنتُمُ الأَعْلَوْنَ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ» هیچ ترس و نگرانی نداشته باشید، شما بالا و برتر هستید اگر مؤمن واقعی باشید. الله تعالی در جاهای متعددی از قرآن کریم با تعبیرات مختلف مژده نصرت و یاری مؤمنین و مسلمانان را داده است.
مدیر دارالعلوم زاهدان تاکید کردند: البته در تمام وعده ها و مژده هایی که الله تعالی در مورد نصرت و یاری مسلمانان داده است، صفات و شرایطی را ذکر فرموده است که از آنها معلوم می شود که نصرت و یاری الله تعالی زمانی با مسلمانان خواهد بود که آنها از طریق عمل به دستورات الهی متصف به صفات مذکور باشند و آن صفات را در زندگی فردی و اجتماعی خویش پیاده کنند.
شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید “اسلام واقعی” را دلیل پیروزی مسلمانان صدر اسلام عنوان کردند و گفتند: در صدر اسلام، اسلام حقیقی در عمل و اعتقاد مسلمانان آن زمان وجود داشت؛ نماز و سایر اعمال آنها واقعی و حقیقی بود و فقط برای نام و شهرت نبود و در اثر همین اسلام حقیقی بود که الله تعالی آنها را به پیروزی رسانده و در جهان به آنها عزت و سربلندی عنایت کرد. اما متاسفانه امروزه اسلام واقعی از زندگی مسلمانان رخت بربسته و فقط نام و تصویری از آن باقی مانده است. اعمال و اعتقاد مسلمانان خالی از روح و حقیقت است و دلیل شکست و خواری مسلمانان نیز همین امر است.
ایشان ادامه دادند: دلیل اختلاف و پراکندگی مسلمانان این است که اسلام آنها اسلام حقیقی نیست. اگر اسلام ما اسلام حقیقی باشد تمام مشکلات جهان اسلام حل خواهند شد. امروزه مسلمانان با مشکل کمبود جمعیت مواجه نیستند. جمعیتی چند میلیونی هر نوع شرایطی را بر مسلمانان تحمیل می کنند، اما مسلمانان نمی توانند کاری بکنند. مسلمانان جهان همه روز از تلویزیون و سایر رسانه ها جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه مردم غزه را مشاهده می کنند، اما به جز دلسوزی دیگر کاری از دستشان برنمی آید.
امام جمعه اهل سنت زاهدان “برگشت به اسلام واقعی” را تنها راه پیروزی مسلمانان در تمام عرصه ها عنوان کردند و افزودند: راه حل مشکلات جهان اسلام این است که مسلمانان به اسلام واقعی بازگردند. پیروزی اسلام تنها در برخورداری از اتم و قدرتهای مادی نیست، بلکه با قدرت معنوی و ایمانی می توان به پیروزی و موفقیت دست یافت. در گذشته نیز قومهای ضعیف و ناتوان وقتی به ایمان، اعمال و اخلاق نیک روی آورده اند، توانسته اند بر قدرتهای بزرگ پیروز شوند. هر قومی که رضایت الله تعالی را بدست آورد، در واقع پیروزی و سعادت دنیا و آخرت را بدست آورده است.
ایشان تاکید کردند: ما باید رابطه خودمان را با الله تعالی برقرار کرده و در پی اصلاح خود و جامعه باشیم. از نافرمانی الله تعالی و تضییع حقوق دیگران پرهیز نماییم تا اسلام واقعی در زندگی ما بوجود آید.

رئیس شورای هماهنگی مدارس دینی اهل سنت استان سیستان و بلوچستان در پایان سخنانشان با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید، مطالبی پیرامون اهمیت فراگیری علم و دانش ایراد نموده و از عموم مردم خواستند تا فرزندان خود را به مدارس، دانشگاهها و حوزه های علمیه بفرستند و برای تعلیم و تربیت صحیح آنها برنامه ریزی و تلاش نمایند.

ایشان همچنین مناسبت 26 مرداد را به همه آزادگان گرامی تبریک گفتند.

چاپ

1012 بازدید

منتشر شده در تاریخ : 27 مرداد, 1393


تمامی حقوق طرح برای پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید محفوظ است. Copyright ©