در پی انتشار مطلبی با عنوان «حمایت مولوی عبدالحمید از اقدامات داعش» در برخی رسانه‌های جریان افراطی اصول‌گرا، دفتر امام جمعه اهل‌سنت زاهدان با انتشار بیانیه‌ای، ادعاهای مطرح شده در این مطلب را تکذیب کرد.

متن تکذیبیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
«یاأیها الذین آمنوا إن جاءکم فاسق بنبأ فتبینوا أن تصیبوا قوما بجهالة فتصبحوا علی ما فعلتم نادمین».
در هفته گذشته مطلب کذبی با این محتوا که مولانا عبدالحمید گفته‌اند «اقدامات داعش حرکت مردمی است»، از سوی برخی سایت‌ها و روزنامه‌های جریان افراطی، منتشر شد که در آن ادعا شده بود «امام جمعه اهل‌سنت زاهدان در جمع علما و اساتید مسجد مکی، نه تنها از محکوم کردن جنایت داعش در عراق اجتناب کرده، بلکه آن را حرکتی مردمی خوانده است.»
این مطلب سراسر کذب در حالی منتشر می‌شود که دیدگاه‌ها و مواضع امام جمعه اهل‌سنت زاهدان همیشه شفاف بوده و ایشان همواره در خطبه‌های نماز جمعه و مصاحبه‌های خود بر محکومیت هرگونه ترور و خشونت از سوی هر گروه و جریانی تاکید کرده و مواضع ایشان در این رابطه کاملا روشن است. ایشان در مسیر اعتدال حرکت می‌کنند و با هر نوع خشونت، تفرقه، تنگ‌نظری و جریان تکفیر به شدت مخالف هستند.
لازم به ذکر است سایت‌ها و روزنامه‌های زنجیره ای وابسته به جریانات تندرو، به افترا، تهمت و توهین در جهت تخریب شخصیت مولانا عبدالحمید متوسل می‌شوند که اخیرا این روند تشدید شده است. لذا این مطلب نیز مانند سایر ادعاهای دروغ این رسانه‌ها جهت تشویش اذهان عمومی و تخریب جایگاه امام جمعه اهل‌سنت زاهدان و با اهداف خاص سیاسی منتشر شده است.

 

دفتر امام جمعه اهل سنت زاهدان

چاپ

1037 بازدید

منتشر شده در تاریخ : 26 مرداد, 1393


تمامی حقوق طرح برای پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید محفوظ است. Copyright ©