شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید سخنانشان در مراسم ختم کلام الله مجید در مسجد گلوگاه- از توابع شهرستان زاهدان-، که در شب بیست و یکم رمضان برگزار شد، را با تلاوت آیه «وَوَصَّی بِهَا إِبْرَاهِیمُ بَنِیهِ وَیَعْقُوبُ یَا بَنِیَّ إِنَّ اللّهَ اصْطَفَی لَکُمُ الدِّینَ فَلاَ تَمُوتُنَّ إَلاَّ وَأَنتُم مُّسْلِمُونَ» [بقره:132] شروع کردند و اظهار داشتند: هر چه تلاش کنیم نمی توانیم شکر خدای را بجا بیاوریم که خداوند ما را در زمره امتیان رسول اکرم صلی الله علیه و سلم قرار داده است. اگر چه نعمتهای دیگر خداوند بسیار زیاد هستند و ما همیشه در نعمتهای خداوند غرق هستیم اما نعمتهای معنوی مهمتر هستند.

مولانا عبدالحمید سپس در بیان فضایل ماه مبارک رمضان خاطرنشان کردند: ماه رمضان بهار روحی و معنوی برای مسلمان است. همه نعمتهای مادی و معنوی الله تعالی خارج از حساب و کتاب هستند که هر کدام به تنهایی اهمیت بسیار زیادی برای ما دارند، اما از همه این نعمتها مهمترین نعمت دین و ایمان است که به ما داده شده است و بسیاری از مردم دنیا از آن محروم هستند.
ایشان در ادامه افزوند: سعادت دنیا و آخرت با دین گره خورده است؛ اگر دین در زندگی ما باشد در دنیا نیز آرامش داریم و هم آخرت ما ان شاءالله آباد خواهد بود. اگر تمام دنیا و امکانات آن به ما تعلق داشته باشد و صد سال هم عمر کنیم بالاخره می میریم و تمام این مال و منال را از دست خواهیم داد و تنها به قبر خواهیم رفت، اما دین چنان نعمتی است که با ما به قبر خواهد آمد و در سفر آخرت ما را تنها نخواهد گذاشت، همان طور که در دنیا نیز به هر جایی که می رویم دین و ایمان و اعتقاد ما با ما همراه است در تمام مراحل سفر آخرت نیز همراه ما خواهد بود. قبر جایی بسیار تاریک و تنگ است، اما برای صاحبان ایمان نورانی و فراخ و سرسبز می شود. امروزه هر کس می کوشد تا در دنیا با افراد سرشناس و روسا و قدرتمندان رابطه برقرار کنند، در حالی که قدرت و اعتبار آنها بسیار ناچیز و فانی است، اما کسی که با خداوند ارتباط برقرار کند عزت و اعتباری که خداوند به او می بخشد در آخرت نیز همراه او خواهد بود.
مدیر دارالعلوم زاهدان در ادامه ضمن تشریح آیه 132 سوره مبارکه بقره، خاطرنشان کردند: نباید فکر ما مشغول دنیا باشد. الله تعالی ما روزی ما را می دهد ما باید به فکر نجات خود باشیم. باید به فکر قبر و آخرت باشیم. انسان باعزت کسی است که فردای قیامت با سربلندی و ایمان به ملاقات خداوند متعال برود.
ایشان بر لزوم دینداری تاکید کردند و گفتند: دین بسیار مهم است. اگر در زندگی ما دین، تقوی و پرهیزگاری و خوف خدا در زندگی ما بیاید، مال مردم را نخوریم، حق کسی را ضایع نکنیم، فرمانبردار پدر و مادر باشیم، خویشاوندان و همسایگان از ما راضی باشند، نمازهای پنجگانه را به صورت کامل ادا نماییم و زکات اموال خود را بپردازیم، چشم ما از نگاه بد به مال و ناموس مردم پاک باشد، زبان ما به غیبت و دروغ و تهمت آلوده نشود در اینصورت نجات اخروی ما حتمی خواهد بود.
ایشان در تشریح دینداری یادآور شدند: دیندار بودن یعنی عامل بودن به دستورات الهی و راهنماییهای قرآن. انسان دیندار از ریا و تظاهر، دروغ، بدگمانی به مردم، بی نمازی، بی حجابی و فحشا و تضییع حقوق مردم اجتناب می کند.
امام جمعه اهل سنت زاهدان در ادامه تاکید کردند: هیچ نعمتی بالاتر از دین نیست. این دین را الله تعالی برای ما انتخاب کرده است، لذا هر جا هستیم باید دین را محکم بگیریم. اگر همیشه دیندار باشیم هر جا خداوند با ما و ناصر و مددگار ما خواهد بود. صحابه رسول اکرم صلی الله علیه و سلم چنان در تنگدستی و فقر بسر می بردند که گاهی از گرسنگی سنگ به شکم می بستند ولی چون دین خدا را محکم گرفتند خداوند متعال ثروتهای دنیا را بر آنها فرو ریخت و چنان مال و ثروتی به آنها داد که نمی دانستند چگونه از آنها استفاده کنند.
شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید در پایان بر لزوم یادگیری قرآن مجید و تلاوت آن و عمل کردن بر دستورات آن و همچنین تحصیل علم و دانش و ضرورت سرمایه گذاری در این راه برای فرزندان تاکید و توصیه کردند.

چاپ

926 بازدید

منتشر شده در تاریخ : 26 مرداد, 1393


تمامی حقوق طرح برای پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید محفوظ است. Copyright ©