شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید در مراسم ختم کلام الله مجید در مسجد خاتم الانبیاء، واقع در خیابان گلستان زاهدان، که در شب بیستم رمضان برگزار شد، آیه مبارکه «و هذا ذکر أنزلناه أفانتم له منکرون» را تلاوت نموده و اظهار داشتند: الله تعالی به ملت مسلمان سرمایه ای داده است که اگر آنها از آن سرمایه استفاده کنند تمام مشکلات خود و جهان اسلام را حل خواهند کرد. ملت مسلمان اگر قرآن را در زندگی خود پیاده کرده و از دستورات آن پیروی نماید در دنیا خواهد درخشید. دلیل اینکه امروزه مسلمان گرفتار جنگهای داخلی و قومگرایی و افراط و خشونت هستند این است که به قرآن عمل نمی کنند.

ایشان در ادامه افزودند: متاسفانه هنوز احکام قرآن و تعلیمات و سنتهای رسول اکرم صلی الله علیه وسلم در زندگی ما پیاده نشده اشت. مثال ما مانند کسی است که بر گنج نشسته اما گرسنه است. قرآن مجید معجزه پیامبر اکرم صلی الله علیه وسلم است؛ کتابی است که اگر بر آن عامل باشیم در دنیا عزت پیدا می کنیم. اگر امروزه عشق و محبت صحابه و اهل بیت پیامبر در دل هر مسلمان وجود دارد به این خاطر است که آنها بر قرآن و دستورات الهی عامل بودند.
مدیر دارالعلوم زاهدان در ادامه به برخی معضلات اجتماعی اشاره کردند و گفتند: امروزه در جامعه اسلامی اعتیاد بیداد می کند، فساد و گناه هجوم آورده است، مسلمان شراب می نوشد، نماز نمی خواند، حق مردم را می خورد و ظلم می کند. الله تعالی شراب و قمار را پلید اعلام کرده است اما مسلمان گرفتار همین پلیدیهاست. بسیاری از افراد از طریق اینترنت در ابتذال غرق شده اند.
امام جمعه اهل سنت زاهدان “بازگشت به قرآن” را راه علاج تمام مشکلات عنوان کرده و خاطرنشان نمودند: راه علاج تمام مشکلات این است که به طرف قرآن برگردیم و بر آن عمل کنیم. قرآن را تلاوت کنیم و دستورات آن را در زندگی خود بیاوریم. قرآن ناجی و شفیع ما در روز قیامت است. اگر ما قرآن را ترک کنیم و در عمل بر آن کوتاهی کنیم روز قیامت جواب خداوند را چه می دهیم؟ اگر حق مردم را ضایع کنیم اگر در گناهان غرق شویم چگونه به ملاقات خداوند می رویم؟ رمضان آمده است تا ما را اصلاح کند تا ما توبه کنیم و زندگی نو و تازه ای شروع کنیم. رمضان آمده تا ما تمام کدورتها را از دل پاک کنیم. آنانی که مشتاق بهشت و طالب آخرت هستند کمتر می خوابند و بیشتر به عبادت مشغول می شوند.

چاپ

1480 بازدید

منتشر شده در تاریخ : 26 مرداد, 1393


تمامی حقوق طرح برای پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید محفوظ است. Copyright ©