شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید سخنان خود در مراسم ختم قرآن مجید مسجدالنبی- واقع در خیابان مدائن زاهدان-، که شب نوزدهم رمضان المبارک برگزار شد، را با تلاوت سوره قدر آغاز کردند و اظهار داشتند: الله تعالی برای تربیت جسمانی و روحانی انسان برنامه ریزی کرده است. انواع نعمتهایی که بر سفره افطار می بینیم نمونه ای از نعمتهایی است که خداوند برای جسم ما آفریده است. روح ما نیز نیاز به غذا دارد و خداوند متعال نعمت معنوی قرآن مجید را برای تغذیه روح ما نازل کرده است. ماه رمضان، نماز، زکات،‌ حج و تمام آنچه خداوند متعال به ما دستور داده است برای تغذیه روح و موجب سعادت ابدی ماست.

ایشان در ادامه افزودند: جای تعجب است که مسلمانان با وجود داشتن قرآن مجید دچار مشکلات هستند. امروزه کفار مسلمانان را به جان هم انداخته اند و در بین آنها اختلاف به وجود آورده اند، اما اگر مسلمانان به سوی خدا برگردند خداوند به آنها همان عزتی را عنایت می کند که مسلمانان صدر اسلام با عمل کردن بر قرآن و سنت از آن برخوردار بودند.
امام جمعه اهل سنت زاهدان “عمل به دستورات و ارشادات قرآن مجید” را عامل موفقیت مسلمانان دانستند و گفتند: اگر ما از حرام قرآن اجتناب کنیم و بر راهنماییهای آن عمل کنیم موفق خواهیم شد. نماز، حج، روزه و زکات چیزهایی هستند که قرآن برای سعادت ما ضروری تشخیص داده و بر ما لازم و واجب است که اینها را انجام دهیم. ما هیچ چاره ای جز اطاعت از دستورات قرآن نداریم.
ایشان ضمن تاکید بر فراگیری و تلاوت قرآن مجید خاطرنشان کردند: دستورات قرآن مجید باید در زندگی ما پیاده شود و همه کارهای ما مطابق قرآن باشد. قرآن به مردان خطاب کرده که چشمهای خود را حفاظت کنند. حتی مال و منال مردم را نیز نباید با حسرت و تمجید نگاه کنیم. چشم خود را نه به سوی مال مردم و نه به سوی ناموس مردم بلند نکنیم. الله تعالی به زنان نیز دستور داده است که پوشش اسلامی و حجاب خود را رعایت کنند. این دستورات در راستای حیا و عفت است. آنچه در تمدن اسلام وجود دارد در هیچ تمدنی وجود ندارد.
مولانا عبدالحمید در پایان بر پایبندی به نماز و سایر عبادات، دوری از حرام و معصیت، عمل بر احکام شریعت، حفظ حرمت و کرامت سایر انسانها و استفاده هر چه بهتر از ماه مبارک رمضان تاکید کردند.

چاپ

954 بازدید

منتشر شده در تاریخ : 26 مرداد, 1393


تمامی حقوق طرح برای پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید محفوظ است. Copyright ©