شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید در جلسه ختم قرآن مجید در مسجد “باب الرحمة”- واقع در خیابان جام جم شهرستان زاهدان-، که شب هفدهم رمضان برگزار شد، شرکت نموده و در این مراسم معنوی به ایراد سخنرانی پرداختند.

مولانا عبدالحمید پس از تلاوت آیه «إِنَّ هَـذَا الْقُرْآنَ يِهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ وَيُبَشِّرُ الْمُؤْمِنِينَ الَّذِينَ يَعْمَلُونَ الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْرًا كَبِيرًا» [اسراء:9] اظهار داشتند: هر کسی ادعا دارد که بهترین راه را انتخاب نموده و مردم را به سوی بهترین راه راهنمایی میکند. فرعون میگفت: «و ما أهدیکم إلا سبیل الرشاد» امروزه اروپائیان و آمریکاییها نیز راه خود را بهترین راه می دانند. اما الله تعالی راه و مسیر قرآن را بهترین راه معرفی کرده و می فرماید: «إِنَّ هَـذَا الْقُرْآنَ يِهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ» بهترین راه، راه قرآن عظیم الشأن است؛ راه راستی که انسان را به سوی خدا و بهشت و رستگاری می رساند. اگر تمام دنیا را بگردید هیچ کتابی مانند قرآن و هیچ روشی مانند سنت رسول اکرم صلی الله علیه و سلم نمی توانید پیدا کنید.
امام جمعه اهل سنت زاهدان در ادامه سخنانشان به بیان جایگاه ماه مبارک رمضان اشاره کردند و گفتند: الله تعالی در این ماه راه سعادت را جلوی شما قرار داده است. ولادت امت اسلام در همین ماه است؛ این ماه همان ماهی است که قرآن در آن نازل شده است و روزه ماه مبارک رمضان در واقع شکرانه نزول قرآن عظیم الشأن است. لذا در ماه رمضان باید شب و روز قرآن را تلاوت کنیم تا بر زندگی ما تأثیرگذار باشد. با روزه گرفتن زمینه عمل بر قرآن فراهم می شود.
ایشان قرآن کریم را دلیل برتری امت اسلام بر سایر امتها عنوان کردند و افزودند: برتری امت اسلام بر دیگر امتها در برخورداری از قرآن کریم است، و گرنه دیگران از نظر مادیات از ما جلوتر هستند، ولی ما قرآن و محمد رسول الله را داریم؛ راهنمایی که تمام راه و روش زندگی را به ما تعلیم داده است.
مدیر دارالعلوم زاهدان در ادامه ضمن تاکید بر اجتناب از گناه و معصیت خاطرنشان کردند: بالاترین عبادت نماز یا روزه و زکات نیست، بلکه بالاترین عبادت پرهیز از انواع گناهان است. پرهیز از گناهانی از قبیل غیبت و دروغ، پایمال کردن حق پدر و مادر و همسایه و خویشاوندان و دیگر مردم، خیانت در مال دیگران، بی حجابی و… جزو بالاترین عبادات محسوب می شود.
مولانا عبدالحمید در پایان سخنانشان بر پرداخت زکات، پایبندی به نمازهای پنجگانه و شرکت در نماز جماعت و آمادگی برای آخرت تاکید و توصیه نمودند.

چاپ

1009 بازدید

منتشر شده در تاریخ : 26 مرداد, 1393


تمامی حقوق طرح برای پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید محفوظ است. Copyright ©