شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید به تحرکات و اقدامات برخی افراد در خصوص ایجاد اختلاف و ناامنی در استان اشاره نموده و این تحرکات را “مذبوحانه” و “بی‌نتیجه” توصیف کردند.

امام جمعه اهل‌سنت زاهدان در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه (12 اردیبهشت 1393) با بیان اینکه منافع قدرت‌های استعماری در ایجاد اختلاف و تفرقه است، گفتند: متاسفانه امروزه اختلافات در میان ملت‌ها به شدت افزایش یافته‌اند. ما می‌بینیم که در جهان اسلام چه اختلافاتی به‌وجود آمده و آسایش و امنیت جوامع اسلامی را از بین برده است. گاهی ما شاهد صحنه‌های دلخراشی هستیم و زندگی بسیاری از مردم از بین می‌رود. همه اینها نتیجه اختلافاتی است که عوامل درونی و بیرونی دشمنان اسلام به آن دامن می‌زنند.
امام جمعه اهل‌سنت زاهدان افزودند: در کشور و به‌ویژه استان سیستان و بلوچستان ما شاهد وحدت و امنیت خوبی هستیم اما گاهی کسانی را می‌بینیم که به خاطر منافع شخصی و گروهی قصد دارند در میان مردم تفرقه ایجاد کنند. این افراد بخاطر منافع شخصی و گروهی منافع ملی را زیر پا می‌گذارند و می‌خواهند امنیت ملی را بر هم بزنند.
مولانا عبدالحمید همه مردم را به بیداری و هوشیاری در برابر این افراد فراخواندند و گفتند: در استان سیستان و بلوچستان همه اقوام و مذاهب باید بیدار باشند زیرا اخوت ما اخوت اسلامی است و قرابت و خویشاوندی نزدیکی میان مردم وجود دارد. نباید کسی از تحریک افرادی که فقط به منافع خود فکر می‌کنند و وحدت و امنیت منطقه برای‌شان ارزشی ندارد، متأثر باشند.
امام جمعه اهل‌سنت زاهدان گفتند: در ایجاد ناامنی‌ها برخی دست‌های داخلی و خارجی در کار هستند که نمی‌خواهند امنیت و وحدت را تحمل کنند و تصمیمات دولت به ویژه پس از سفر ریاست جمهوری به استان درباره طرح‌های توسعه و اشتغال‌زا در استان عده‌ای را که می‌خواهند همیشه استان در اختلاف و مردم در نارضایتی باشند و استان توسعه حاصل نکند، به شدت نگران کرده است.
مولانا عبدالحمید افزودند: توسعه در استان زمانی حاصل می‌شود که میان شیعه و سنی و بلوچ و سیستانی اخوت و برادری وجود داشته باشد. برادران سیستانی عزیزان ما هستند و ما تفاوتی میان سیستانی و بلوچ و شیعه و سنی قایل نیستیم. و این نه یک سیاست بلکه اعتقاد ماست.
مدیر مدرسه علوم دینی دارالعلوم زاهدان خاطرنشان کردند: اسلام همه را به وحدت و برادری دعوت می‌کند. لذا کسانی که در لباس شیعه یا سنی بخواهند اختلاف بیندازند و به مقدسات شیعه یا سنی از هر طریق و یا هر رسانه‌ای اهانت کنند اینها دوست نیستند، بلکه بدخواه و جاهل هستند.
مولانا عبدالحمید گفتند: سیاست رهبر انقلاب و نظام سیاست وحدت است اما متاسفانه گاهی افرادی که ادعای پیروی از رهبر انقلاب دارند، شعار تفرقه می‌دهند و قطعا رهبر انقلاب این افراد را، چه شیعه باشند و چه سنی، قبول ندارند. کسی که راه‌بندانی کند و دست به گروگانگیری و ناامنی بزند ما او را دشمن اهل‌سنت و بلوچ می‌دانیم. کسانی که در هر لباسی می‌خواهند حیثیت مردم شریف منطقه را از بین ببرند دوست ما نیستند و ما آنها را بلوچ و سنی و شیعه نمی‌دانیم. ما با ناامنی مخالفیم و خشونت را قبول نداریم.
امام جمعه اهل‌سنت زاهدان اظهار داشتند: برخی تحرکات مذبوحانه به نتیجه نمی‌رسند و آنچه در نهایت تثبیت می‌شود و ادامه پیدا می‌کند وحدت و برادری اسلامی است و همه مردم، علما و مسئولین باید بیدار باشند که افرادی با لباس مبدل در ادارات و نهادهای دولتی و در جامعه برای مردم مشکل ایجاد نکنند. گاهی دشمن با لباس مقدسی وارد شده و به ما ضربه زده است. لذا این هوشیاری بیشتر ما را می‌طلبد تا توطئه‌های دشمن را خنثی کنیم.

چاپ

1293 بازدید

منتشر شده در تاریخ : 13 اردیبهشت, 1393


تمامی حقوق طرح برای پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید محفوظ است. Copyright ©