شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید ضمن تاکید بر تسهیل زمینه های ازدواج در جامعه، اهمیت دادن به موضوع ازدواج را از عوامل نجات جامعه از فساد و فروپاشی عنوان کردند.

امام جمعه اهل سنت زاهدان در خطبه های نماز جمعه (16 اسفند 1392) پس از تلاوت آیه «و أنکحوا الأیامی منکم و الصالحین من عبادکم و إمائکم إن یکونوا فقراء یغنهم الله من فضله والله واسع علیم» [نور: 32] اظهار داشتند: برنامه ریزی برای بشر و تامین تمام نیازها و ضروریات جامعه بشری از بالاترین احسانات خداوند متعال بر انسانیت است. خداوند متعال نیازهای بشری را تامین فرموده است تا آنها الله را عبادت کنند.
ایشان از “ازدواج و تشکیل خانواده” به عنوان یکی از احسانات الهی بر بندگان یاد کردند و گفتند: یکی از احسانات خداوند بر بندگان، نعمت ازدواج است. انسان تا وقتی ازدواج نکرده است به راحتی و آسایش نمی رسد. ازدواج باید به خاطر عفت و پاکدامنی و حفظ نسب باشد. نباید به خاطر طمع حصول مال دنیا با زنان سرمایه دار ازدواج نمود.
مولانا عبدالحمید در ادامه افزودند: در هر جامعه ای که به ازدواج اهمیت بدهند آن جامعه پویا و پیشرفته خواهد شد، ‌اما در جامعه ای که به امر ازدواج اهمیت نمی دهند آن جامعه محکوم به فساد و آلودگی و فروپاشی خواهد بود.
خطیب جمعه اهل سنت زاهدان همچنین بر پایین آوردن هزینه ازدواج تاکید و توصیه کردند و خاطرنشان نمودند: هزینه ازدواج را بالا نبرید تا همه بتوانند ازدواج کنند. اگر هزینه ازدواج بالا باشد برای پسران و دختران مشکلات بوجود می آید. در ازدواج از اسراف و برنامه های خلاف شرع اجتناب شود. اگر افراد از مال و سرمایه اضافی برخوردار هستند، به محتاجان، نیازمندان، خانواده‌های زندانیان و دانشجوایانی که برای ادامه تحصیل با مشکل مالی مواجه اند، کمک کنید.
مدیر دارالعلوم زاهدان در ادامه سخنانشان با اشاره به نزدیک شدن تعطیلات و سفرهای نوروزی، خطاب به بازاریان و کسبه فرمودند:‌ متاسفانه گزارش‎هایی به گوش می رسد که برخی از کسبه و بازاریان در زاهدان در مغازه های خود به صورت مخفیانه مشروبات الکلی، مواد مخدر و لوازم غیرشرعی می فروشند. شما مردم متدین و پایبند به قرآن و سنت هستید، جای تأسف است که در شهر زاهدان، که شهر حافظان قرآن معرفی می شود، چنین معملات نامشروعی انجام گیرد. لذا توصیه بنده به همه شما آن است که از درآمد حرام اجتناب نموده و اینگونه شغل‎ها را رها کنید و دنبال اشتغال سالم و مشروع باشید.

امام جمعه اهل سنت زاهدان در پایان با اشاره به مناسبت منابع طبیعی و روز درختکاری در کشور، ضمن تاکید و توصیه همگان بر حفظ محیط زیست و اجر و ثواب اخروی این موضوع، درختکاری و همچنین مبادرت به کشاورزی و دامداری و سایر مشاغل صنعتی و سنتی را در مسیر اقتصاد مقاومتی و به نفع ملت دانستند.

چاپ

1357 بازدید

منتشر شده در تاریخ : 17 اسفند, 1392


تمامی حقوق طرح برای پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید محفوظ است. Copyright ©