مولانا عبدالحمید در دیدار با حجت الاسلام علی یونسی، دستیار ویژه رئیس ‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی بر لزوم پایبندی به مفاد قانون اساسی از سوی تمامی افراد حقیقی و حقوقی، تاکید کرده و “اجرای عدالت” و “یکسان نگری” را دغدغه اصلی اقوام و مذاهب برشمردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سنی آنلاین، مولانا عبدالحمید در جلسه ای که عصر امروز (شنبه 30 آذر 1392) در محل استانداری سیستان و بلوچستان و با حضور حجت الاسلام علی یونسی، دستیار ویژه رئیس ‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی برگزار شد، ‌ابتدا خدمت حجت الاسلام یونسی و هیئت همراه ایشان عرض خیرمقدم نموده و از اینکه رنج سفر را تحمل نموده و به این استان دورافتاده تشریف آورده اند، تشکر و قدردانی کردند.
ایشان در ادامه سخنان خود مردم استان سیستان و بلوچستان را “مردمی شریف،‌ میهمان نواز و صبور” توصیف کرده و گفتند: همانطور که استان سیستان و بلوچستان استانی بزرگ و پهناور و وسیع است، دل مردم این استان به همان اندازه وسیع است. مردم این استام مردمی صبور، شریف، میهمان نواز و دین دوست هستند و محبت با دین اسلام در ریشه قلوب این مردم رسوخ کرده است.
امام جمعه اهل سنت زاهدان ادامه داد: مردم استان همان اندازه که دین را دوست دارند، به وطن خودشان نیز عشق ورزیده و به آن علاقه دارند. محبت، اخوت، برادری، وحدت و همدلی در بین مردم این استان وجود دارد.
مدیر دارالعلوم زاهدان در ادامه سخنان خود به بخشی از مشکلات و رنج‏هایی که مردم این استان تحمل نموده اند اشاره کرده و اظهار داشتند: مردم استان سیستان و بلوچستان در طول تاریخ رنج‏های فراوانی را تحمل کرده اند. بعد از انقلاب نیز با مشکلاتی مواجه بوده اند. البته شاهد خدماتی نیز بوده اند.
ایشان در بیان خصوصیات مردم استان افزودند:‌ مردم استان همواره در صحنه های مختلف انقلاب حضوری فعال داشته اند و رهبر فقید انقلاب اسلامی، رهبر معظم انقلاب و دیگر مسئولین از این مردم شکایتی نداشته اند. رهبر معظم انقلاب از این مردم همواره با تعبیر «مرزداران غیور» یاد می کنند.
مولانا عبدالحمید یادآور شدند:‌ مردم استان سیستان و بلوچستان در انتخابات ریاست جمهوری نیز حضوری فعال داشتند و با وجود اینکه با شخص جناب دکتر روحانی آشنایی چندانی نداشتند، ‌اما از آنجایی که افکار و اندیشه های دکتر روحانی مورد استقبال آنها قرار گرفت، بیشترین رأی را به جناب دکتر روحانی دادند. الحمدلله ملت ایران،‌ مردمی فهیم هستند و می دانند که چه مسیری را انتخاب نمایند.
مدیر دارالعلوم زاهدان در ادامه به بیان خواسته ها و مطالبات ملت ایران از رئیس جمهور پرداختند و خاطرنشان کردند: اجرای قانون اساسی همواره جزو مهمترین خواسته های ملت ایران بوده و هست؛ اینکه جلوی قانون گریزی گرفته شود و هیچ کسی در هیچ مقام، حقیقی و حقوقی، فراتر از قانون قدمی برندارد و قانون را زیر پا نگذارد. اگر چه قانون اساسی از آنجایی که ساخته فکر بشر بوده و دارای نقایص قابل اصلاحی می باشد، اما باز هم این قانون از بهترین قوانین دنیاست و حقوق همه را در نظر گرفته و تمام آزادی‏های سیاسی، مذهبی و آزادی‏های اقوام و مذاهب را مدنظر قرار داده است. لذا دغدغه ملت این است که هیچ کسی، چه در بدنه دولت یا خارج از بدنه دولت، ‌سلیقه خود را فراتر از قانون نداند و اعمال سلیقه نکند.
امام جمعه اهل سنت زاهدان انتظارات مردم از جناب آقای یونسی به عنوان دستیار ویژه رئیس ‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی را نیز مورد یادآوری قرار داده و گفتند: دغدغه اقوام و مذاهب و همه مردم از جنابعالی به عنوان دستیار ویژه رئیس ‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی این است که مساوات در بین اقوام و مذاهب اجرا شده و به همه با نگاه یکسان نگریسته شود. همه ما معتقدیم که وحدت با شعار حاصل نمی شود، بلکه وحدت با اجرای مساوات و عدالت و‌ رفع تبعیض حاصل می شود.
ایشان افزودند: ما معتقدیم که نظام جمهوری اسلامی بر پایه قوانین اسلامی پایه ریزی شده است و بیشترین تاکید اسلام بر اجرای عدالت است. بسیاری از مذاهب “عدالت” را جزو واجبات دانسته و حتی برادران شیعه آن را جزو اصول دین می دانند. لذا اجرای عدالت با نظام جمهوری اسلامی بسیار سازگار بوده و استقرار این نظام نیز به منظور اجرای عدالت و مساوات بوده است.
مولانا عبدالحمید به «اخوت دیرینه مردم» در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرده و خاطرنشان نمودند: مردم این استان،‌ اعم از سیستانی و بلوچ و بیرجندی و یزدی و بمی و کرمانی و….، با یکدیگر اخوت دیرینه ای داشته و طی قرون متمادی با یکدیگر زندگی خوبی داشته اند و هیچ تفاوتی در بین آنها نبوده است. لذا ما معتقدیم که رمز بقای این وحدت و اخوت اجرای مساوات و عدالت است؛ همانطور که ما در امور مزارع و دامداری و تجارت در کنار یکدیگر هستیم، باید در ادارات نیز در کنار یکدیگر باشیم.
ریاست شورای هماهنگی مدارس دینی اهل سنت استان تاکید کردند: ‌دولت تدبیر و امید زمانی می تواند اخوت را در این استان و سایر استان‏ها پایدار نماید که شیعه و سنی را در کنار یکدیگر قرار دهد. اقوام و مذاهبی که در این استان و سایر استان‏ها زندگی می کنند زمانی می توانند اخوت پایداری داشته باشند که در نیروهای مسلح برای حمایت از نظام جمهوری اسلامی و حفظ مرزهای کشور و ایجاد امنیت در کنار هم قرار گرفته و در یک سنگر شهید شوند،؛ همان‏طور که در جبهه های جنوب و غرب در کنار یکدیگر شهید شدند. همه ما ایرانی هستیم و ایران متعلق به همه ماست و اجداد همه ما برای ایران زحمت کشیده اند.
ایشان منصب “دستیار ویژه رئیس ‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی” را «از ارکان مهم دولت و از پایه های دولت تدبیر و امید» دانسته و خاطرنشان کردند: از زمانی که دولت تدبیر و امید بر روی کار آمده است، آرامش خاصی بر منطقه و سطح کشور حاکم شده است و بنده مطمئنم که این آرامش در سطح بزرگان کشور و در رأس آنها در قلب رهبر معظم انقلاب اسلامی و تمام کسانی که نگران آینده کشور بوده اند، ایجاد شده است. موفقیت در مذاکرات هسته ای تاثیری جهانی داشته و احساس عزت و سربلندی را در ملت ایران ایجاد کرد و دولتمردان اسرائیل و تندروها در آمریکا به شدت عصبانی شدند. امیدواریم که این مذاکرات به نفع ملت ایران تمام شود.
ایشان در زمینه “اجرای عدالت و مساوات” و “ایجاد اخوت و برادری” اظهار امیدواری کردند و افزودند: اگر عدالت اجرا شود،‌ هم‏گرایی و هم‏دلی از روی صداقت خواهد بود، ‌اما اگر عدالت و برادری برقرار نباشد، دل‏ها با یکدیگر نخواهند بود. لذا امیدواریم که فضای دروغ، بداخلاقی، عهدشکنی و وعده خلافی از بین برود.
مولانا عبدالحمید از توهین و هتاکی برخی رسانه ها نیز انتقاد کرده و گفتند: بعضی از رسانه ها هنوز نسبت به بسیاری از مذاهب و شخصیت‏ها هتاکی و توهین می کنند، که امیدواریم اینگونه رسانه ها جمع آوری شده و همه رسانه ها در مسیر صحیح حرکت کنند.
امام جمعه اهل سنت زاهدان در ادامه خطاب به آقای یونسی گفتند: جنابعالی این پیام را از طرف مردم این استان، ‌اعم از علما، دانشگاهیان، ریش سفیدان، اقوام و مذاهب به گوش مسئولان عالی‏رتبه برسانید که مردم این استان مردمی مرزدار بوده و اجازه نخواهند داد هیچ گروهی با هر تفکری که باشد، منطقه را ‌ناامن کند؛  امید قوی داریم روزی فرا خواهد رسید که بساط ناامنی از منطقه برچیده شود. مردم استان در مقابل هر تفکری که درصدد ایجاد اختلاف و تفرقه باشد،‌ مقاومت خواهند کرد و زمینه فعالیت آمریکا و ناتو و سایر قدرت‏هایی که می خواهند انتقام شکست خود را در دیگر میادین از ما بگیرند، فراهم نخواهد شد، اما متقابلا این انتظار را دارند که دولت محترم تدبیر و امید توجه بیشتری به آنها داشته باشد.
مولانا عبدالحمید در پایان سخنان خود خطاب به مردم استان تاکید کردند: مردم استان تا زمانی که با یکدیگر متحد نباشند، رنگ توسعه و‌ آبادانی را نخواهند دید. لذا باید یکدیگر را تحمل کنید و توجه داشته باشید که پست و مقام دنیا ارزشی ندارد، ‌بلکه این دوستی و صداقت و محبت است که دارای ارزش و دوام است.

 

 

 

چاپ

1417 بازدید

منتشر شده در تاریخ : 30 آذر, 1392


تمامی حقوق طرح برای پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید محفوظ است. Copyright ©